سرخط خبرهاسیاسی

دیدار ایاد علاوی با عبدالمهدی و رایزنی در خصوص سهم این ائتلاف در دولت آتی

ائتلاف الوطنیه به ریاست ایاد علاوی امروز سه شنبه اعلام کرد: علاوی امروز با عادل عبدالمهدی نخست وزیر مامور به تشکیل دولت، دیدار خواهد کرد و در خصوص سهم این ائتلاف در چینش دولت آتی با عبدالمهدی رایزنی خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: ائتلاف الوطنیه به ریاست ایاد علاوی امروز سه شنبه اعلام کرد: علاوی امروز با عادل عبدالمهدی نخست وزیر مامور به تشکیل دولت، دیدار خواهد کرد و در خصوص سهم این ائتلاف در چینش دولت آتی با عبدالمهدی رایزنی خواهد کرد.
«رعد الدهلکی» نماینده پارلمان عراق از ائتلاف الوطنیه در گفتگو با وبگاه خبری المعلومه عنوان کرد: ائتلاف الوطنیه امروز با عادل عبدالمهدی نخست وزیر مامور به تشکیل دولت دیدار خواهد کرد، وی در عین حال نسبت به حضور یا عدم حضور وی اظهار بی اطلاعی کرد.
الدهلکی گفت: در این دیدار درباره وضعیت سیاسی عراق، سازوکار انتخاب وزراء و سهم ائتلاف الوطنیه در کابینه جدید بحث و گفتگو خواهد شد. وی در ادامه سخنانش افزود: این نشست حتی بدون حضور ایاد علاوی رئیس این ائتلاف، برگزار خواهد شد.
«جاسم محمد جعفر» نماینده سابق پارلمان عراق پیشتر در گفتگو با المعلومه تاکید کرده بود که عادل عبدالمهدی با نزدیک شدن به زمان اعلام تشکیل هیئت دولت، به دلیل فشارهای سیاسی در وضعیت دشواری قرار دارد، و این احتمال وجود دارد که وی در رسانه ها از فشارهای موجود برای تشکیل دولت، پرده بردارد.
منبع: المعلومه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا