سرخط خبرها

هوشیار عبدالله: نتایج انتخابات اقلیم کردستان فاقد مشروعیت و دستکاری شده است

میدل‌ایست نیوز: «هوشیار عبدالله» نماینده حزب «التغییر» با اشاره به اینکه نتایج انتخابات اقلیم کردستان فاقد مشروعیت و دستکاری شده است گفت: «این نتایج نشان‌دهنده خواست و اراده مردم اقلیم نیست.»

وی ادامه داد که تقلب صورت گرفته در انتخابات اقلیم درست مانند تقلب‌های انتخابات پارلمان عراق است.

این نماینده در بیانیه‌ای آورده است: «همزمان با مردود دانستن تمام و کمال نتایج اعلام شده از سوی کمیساریای عالی انتخابات اقلیم کردستان، تمایل داریم که برای افکار عمومی عراق و جهان این نکته را روشن کنیم که انتخابات برگزار شده در کردستان عراق فاقد مشروعیت است و دستکاری صورت گرفته در آن درست مانند دستکاری‌های صورت گرفته در انتخابات اخیر پارلمان عراق است. این امر از طریق جعل هزاران شناسنامه مدنی و گواهی‌های شهروندی و سوء استفاده از آن در جریان انتخابات اتفاق افتاده است.

عبدالله ادامه داد که مردم این مناطق برای مؤاخذه احزاب اقلیم از شرکت در انتخابات خودداری کردند اما دو حزب حاکم بر اقلیم با متوسل شدن به دستکاری و تقلب توانستند نسبت مشارکت مردمی را از 30 درصد به 50 درصد برسانند. در نتیجه فخرفروشی که حزب دموکرات و اتحاد میهنی نسبت به اکثریت دارند درست از جنس فخر و مباهات حزب بعث سابق و سایر نظام‌های دیکتاتوری در منطقه است.

وی افزود که عموم مردم کردستان معتقدند که رأی دادن سود و منفعتی به همراه ندارد چراکه دو حزب حاکم هربار آرا و خواست مردم را تحریف می‌کنند؛ موضوعی که باعث شده شهروندان برای ایجاد تغییرات راه‌هایی غیر از رای دادن را برگزینند.

 

منبع: کل الأخبار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا