سیاسی

رأی اعتماد پارلمان به کابینه جدید/ هشت «نه» مقتدی صدر

بنابر گزارش رسانه‌های عراقی «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر مأمور به تشکیل دولت عراق در جلسه چهارشنبه شب پارلمان اعضای دولت خود را معرفی خواهد کرد. اما در این بین «مقتدی صدر» با هشت فاکتور مخالف است.

میدل‌ایست نیوز: بنابر گزارش رسانه‌های عراقی «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر مأمور به تشکیل دولت عراق در جلسه چهارشنبه شب پارلمان اعضای دولت خود را معرفی خواهد کرد. اما در این بین «مقتدی صدر» با هشت فاکتور مخالف است.

بر این اساس جلسه پارلمان عراق در خصوص اعطای رأی اعتماد به افرادی که عبدالمهدی آنان را برای کابینه خود معرفی خواهد کرد، چهارشنبه شب برگزار خواهد شد.

انتظار می‌رود که تمام اعضای پارلمان عراق با همه اعضای خود برای حضور عبدالمهدی آماده شود تا وی کابینه خود را معرفی کند و بنابر قانون اساسی که در عراق اعمال می‌شود از اعضای پارلمان بخواهد که به آنان رأی اعتماد بدهند.

اما از سویی مقتدی صدر مخالف اعطای رأی اعتماد به صورت محرمانه است؛ موضوعی که برخی از جناح‌های سیاسی در جلسه‌ای که برای تشکیل دولت جدید عراق برگزار می‌شود، در پی آن هستند.

رهبر ائتلاف «سائرون» که در انتخابات از رقیبان پیشی گرفت سهمیه‌بندی طایفه‌ای و قومی را مردود می‌داند و مخالف این است که چهره‌هایی که پیش از این سابقه مسئولیت داشته‌اند دوباره بر سر کار بیایند. همچنین وی مخالف سلطه خارجی، فساد و مفسدان و نادیده گرفتن ملت است.

صدر در توییتر خود نوشته بود که مردم عراق خواهان اصلاح نظام این کشور با تشکیل دولت وفادار و پاک‌دستی هستند که افراد فن سالار و مستقل را در خود داشته باشد و نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه به دور از فشارهای احزاب و جناح‌های سیاسی بر فعالیت‌های آنان نظارت داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ملت عراق خواهان آزادی و زندگی کریمانه هستند و برای رسیدن به هدف خود سکوت نخواهند کرد، از جناح‌های سیاسی عراق خواست تا دست از اینگونه کارها بردارند.

منبع: کردستان 24

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا