سرخط خبرهاسیاسی

رایزنی کعبی و صالح در خصوص هماهنگی قوای سه‌گانه برای تصویب قوانین کلیدی

میدل‌ایست نیوز: «حسن الکعبی» معاون اول رئیس پارلمان عراق روز سه‌شنبه با «برهم صالح» رئیس‌جمهور این کشور دیدار و در خصوص هماهنگی قوای سه‌گانه برای تصویب قوانین کلیدی رایزنی کرد.
دفتر الکعبی با صدور بیانیه‌ای آورده است که وی با حضور در مقر ریاست جمهوری با صالح دیدار کرده تا در خصوص هماهنگی قوای سه‌گانه برای تصویب قوانین کلیدی، ساده‌سازی سازوکارها و دستورالعمل‌های آن رایزنی کند به نحوی که با مطالبات مردم عراق همسو باشد.
همچنین در این بیانیه ذکر شده که افزایش گفتمان‌های مؤثر میان قوای سه‌گانه و گروه‌های مختلف جامعه موضوعی مهم برای تصویب قوانینی است که در راستای منافع و مطالبات بخش‌های مختلف جامعه باشد. همچنین تأکید شده است که شرایط کنونی عراق نیازمند اقدامات جدی بیشتر برای به ثمر رساندن سازوکارها و دستورالعمل‌های مناسب با این قوانین است تا از این طریق اجرایی شدن چنین قوانینی در نهادهای مرتبط ساده‌تر و پروسه بروکراسی اداری را کوتاه‌تر شود که شهروندان را به ستوه آورده است.
رئیس‌جمهور عراق نیز به نوبه خود تأکید کرد که از ریاست پارلمان و اعضای این مجلس در راستای ایفای نقش نظارتی و قانونی آنان حمایت خواهد کرد. صالح با اشاره به اهمیت همکاری‌ها میان دولت و پارمان گفت که باید روند تصویب قوانین و نظارت بر عملکرد دولت به دور از درگیری‌ها و نزاع‌ها تسریع داده شود.
منبع: الغد پرس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا