سرخط خبرهاسیاسی

120 تبعه آلمانی از عراق و سوریه به آلمان بازگشته‌اند

بنابر اعلام مقامات آلمانی، از میان 249 نفری که گفته می‌‍شود از این کشور برای مبارزه با داعش به عراق و سوریه رفته‌اند، 120 نفر به آلمان بازگشته‌اند.

میدل ایست نیوز: بیش از ۱۲۰ نفر از افرادی که  از سال ۲۰۱۳ تاکنون از آلمان برای مبارزه با گروه تروریستی داعش به سوریه و عراق رفته‌اند، به آلمان بازگشته‌اند.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، مقامات آلمان در پاسخ به پرسش حزب چپ در این مورد گفتند که ۲۴۹ نفر احتمالا کشور را برای مبارزه با داعش در دو کشور سوریه و عراق ترک کرده‌اند. در بیانیه‌ای که به همین منظور منتشر شده آمده است که بر طبق اطلاعاتی که به دست آمده، ۱۲۴ نفر از آنان به آلمان برگشته‌اند و ۲۱ نفر هم کشته شده‌اند.

مشخص نیست این افراد در کنار چه گروهی با داعش میجنگیده‌اند. این درحالیست که گزارشهایی نیز از حضور نیروهای خارجی در میان اعضای گروه تروریستی داعش از جمله اتباع آلمانی وجود دارد.

وزارت کشور آلمان اعلام کرد که این افراد آلمانی، ترک‌‌تبار و یا دارای تابعیت آلمانی – ترکی و یا شهروند سوریه‌ هستند. اطلاعاتی درباره اینکه فرد یا افرادی به پیشمرگه‌های کرد در عراق پیوسته‌اند وجود ندارد.

«اولا یلکه» یکی از اعضای حزب چپ که پیگیر پاسخ  این پرسش بود، از تحقیقات دولت به دلیل امکان ارتباط میان افرادی که به کشور باز گشته‌اند با سازمان‌های تروریستی انتقاد کرده است.

دفتر فدرال جنایی آلمان (BKA) گفته است که ۳۲ مورد را بررسی کرده است و در ۲۷ مورد از این موارد، مقامات در پی یافتن ارتباطی با سازمان‌های تروریستی هستند.  از این تعداد ۱۶ مورد از تحقیق خارج شده‌اند و ۲ مورد هم به عنوان تهدید برای امنیت عمومی در نظر گرفته‌ شده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا