سرخط خبرهاسیاسی

تأکید ایتالیا بر تداوم کمک‌های بشر دوستانه و نظامی به اقلیم کردستان

میدل ایست نیوز: عصر روز یکشنبه «الیزابت ترنتا» وزیر دفاع ایتالیا در رأس هیأتی بلندپایه از مقامات ایتالیایی با «نیچروان بارزانی» نخست وزیر اقلیم کردستان عراق دیدار کرد.

در این دیدار ترنتا با قدردانی نیز مردم و دولت اقلیم و نیروهای پیشمرگه برای مقابله با داعش تأکید کرد که ایتالیا همچنان کمک های بشر دوستانه و نظامی خود به اقلیم را ادامه می دهد و خواهان تقویت روابط دو جانبه در تمام زمینه ها است. وی همچنین به خاطر همکاری و هم افزایی دولت اقلیم کردستان و نهادهای مربوطه با نیروهای ایتالیایی فعال در اقلیم و سد موصل قدردانی کرد. بنابر گفته های دولت اقلیم شرکت های ایتالیایی مسئولیت مرمت و بازسازی سد موصل را بر عهده دارند.

از سوی دیگر بارزانی با قدردانی از کمک های بشر دوستانه و نظامی ایتالیا که در چارچوب فعالیت های ائتلاف بین المللی ضد داعش در شرایط بحرانی و سخت به کردستان رسید، از فعالیت های شرکت های ایتالیایی برای مرمت سد موصل و نجات دادن عراق از خطری بزرگ تشکر کرد.

وی همچنین بر ضرورت گسترش روابط همه جانبه میان اقلیم کردستان و ایتالیا تأکید کرد و گفت که اقلیم آماده است در این راستا انواع کمک ها و تسهیلات مورد نیاز را ارائه دهد.

در این دیدار دو طرف تحولات سیاسی اخیر عراق و چگونگی تشکیل دولت جدید عراق و نیز دولت جدید اقلیم را بررسی کردند.

منبع: باس نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا