سیاسی

«الحیات»: احتمال تعیین «حیدر العبادی» به ریاست «الحشد الشعبی»

عادل عبدالمهدی روز گذشته در بازدید از ستاد مشترک ارتش بر اهمیت حفظ امنیت مرزهای عراق با سوریه تأکید کرد.

میدل ایست نیوز: «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق، بر اهمیت حفظ امنیت نقاط مرزی عراق با سوریه تأکید کرد و نسبت به فعالیت گروه های تروریستی هشدار داد.

دولت عراق طی بیانیه ای که روز یکشنبه منتشر شد خبر داد که نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در بازدید از مقر ستاد مشترک ارتش در بغداد نشستی با فرماندهان بلندپایه نظامی و امنیتی داشته و در آن در جریان جزئیات طرح تأمین امنیت زایران اربعین حسینی (ع) و نیز وضعیت مرزهای عراق و سوریه قرار گرفته است.

عبدالمهدی در این دیدار بر اهمیت ادامه تلاش ها و تعقیب تروریست ها و تأمین امنیت مرزها تأکید و خاطرنشان کرده که دشمن میدان عراق و سوریه را یک میدان جنگی می شمرد و «باید مرزها به صورت کامل امن شود».

هم زمان نیروهای داوطلب مردمی (الحشد الشعبی) آمادگی خود برای تأمین امنیت مرزهای مشترک عراق با سوریه را اعلام کردند، موضوعی که مایه نگرانی طرف امریکایی از کشیدن شدن پای متحدان جمهوری اسلامی ایران به مرزهای عراق و سوریه شده است.

در همین راستا منابع مطلع خبر داده اند که جریان فتح به رهبری «هادی العامری»، شاخه سیاسی نیروهای داوطلب مردمی (الحشد الشعبی) در پی ارائۀ طرحی درباره بررسی خروج نیروهای امریکایی از عراق است.

همچنین برخی گزارش ها خبر می دهند که عادل عبدالمهدی در پی آن است که «حیدر العبادی» نخست وزیر سابق عراق را به جای «فالح الفیاض» به ریاست نیروهای داوطلب مردمی (الحشد الشعبی) تعیین کند.

پیش از این در ماه سپتامبر گذشته حیدر العبادی طی حکمی فالح الفیاض را از ریاست این نیروها برکنار کرد و خود سرپرستی آن را بر عهده گرفت. حکمی که اخیرا دادگاه اداری عراق اجرای آن را متوقف کرده است.

در همین راستا «قاسم مصلح» فرمانده ستاد عملیات نیروهای داوطلب (الحشد) در غرب انبار اعلام کرد که در پی حمله روز گذشته تروریست های داعش به مناطق تحت کنترل «نیروهای دموکراتیک سوریه» نیروهای داوطلب مردمی عراق حضور خود در مرزهای عراق و سوریه را تقویت کرده اند.

مصلح گفت: «در دور روز گذشته تروریست ها با استفاده از اوضاع جوی و گردوغبار شدید هوا توانسته اند به مقرهای «نیروهای دموکراتیک سوریه» حمل کنند و این باعث عقب نشینی نیروهای سوریه و ایجاد خلأ نظامی در برخی نقاط مرزی شده است».

او تأکید کرد که نیروهای ارتش و نیروهای مرزی در هماهنگی کامل هستند و همه تدابیر لازم برای حفظ امنیت نقاط مرزی اتخاذ شده است.

 

منبع: الحیات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا