اقتصادیسرخط خبرها

وزیر نفت عراق: با کمک شرکت های خارجی تولید نفت خام را افزایش می دهیم

وزیر نفت عراق در جمع خبرنگاران اعلام کرد که کشورش قصد دارد با جذب همکاری های بین المللی توانایی تولیدی خود را افزایش دهد.

میدل ایست نیوز: «ثامر الغضبان»، وزیر نفت عراق، اعلام کرد که کشورش در پی افزایش تولید نفت خام با کمک شرکت‌های نفتی خارجی است.

خبرگزاری «رویترز»، گزارش داده است که الغضبان روز چهارشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی در بغداد اعلام کرد که وزارت نفت عراق درصدد است پالایشگاه‌ها و توانایی تولیدی خود را دوچندان کند.

وزیر نفت عراق همچنین قیمت کنونی نفت خام را قیمتی منصفانه دانست و تأکید کرد که عراق به عنوان یک عضو سازمان اوپک مسئولیت شناسی لازم برای تأمین نیازهای نفتی و جلوگیری از خلأ در بازار نفت را دارد و از همه توان خود برای حفظ ثبات بازار استفاده خواهد کرد.

در همین راستا، دو مقام اجرایی در بخش نفت به رویترز گفتند که صادرات نفت از خط لوله‌های جنوب عراق در ماه اکتبر به 3.488 میلیون بشکه در روز رسیده است.

به گفته این منابع این حجم در مقایسه با ماه سپتامبر که صادرات 3.560 میلیون بشکه در روز رسیده بود کاهش داشته است. این منابع علت این کاهش را اوضاع نابه‌سامان جوی و دشواری انتقال نفت‌کش‌ها عنوان کرده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا