سرخط خبرها

لایحه قانون اعدام اسرای فلسطینی به کنست ارسال می شود

نتانیاهو از وزرای خود خواسته که لایحه اعدام اسرای فلسطینی ای را که بابت قتل اسرائیلیان محکوم شده اند نهایی کنند.

میدل ایست نیوز: «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل از وزیران خود خواست که لایحه اعدام اسیران فلسطینی‌ای را که بابت «جرایم» قتل اسرائیلیان محکوم شدهاند نهایی کنند.

روزنامه «الاخبار» به نقل از رادیو اسرائیل امروز (دوشنبه) خبر داد که در جلسهای به دعوت «نفتالی بنت»، رئیس حزب «خانه یهودی» و وزیر آموزش که در آن سران احزاب ائتلاف حاکم حضور داشتند نتانیاهو از وزرای خود خواست که نسخه نهایی این لایحه را تدوین کنند تا به کنست ارسال شود.

در این لایحه که به پیشنهاد  «اویگدور لیبرمن»، وزیر دفاع، مطرح شده بود توصیه شده که برای صدور حکم اعدام در دادگاههای نظامی اسرائیل نیازی به اجماع سه قاضی نباشد و به رأی اکثریت (دو قاضی) بسنده شود.

در این لایحه، که سهشنبه گذشته پیشنویس آن در هیئت وزیران تصویب شد، اختیار لغو حکم اعدام را نیز از فرماندهان نظامی مناطق سلب شده است.تصویب این قانون پیش از این نیز مطرح شده بود و  و اویگدور لیبرمن سه سال پیش در انتخابات خود وعده تصویب آن را داده بود، در پی اتهامات وارد شده از سوی لیبرمن به حزب خانه یهودی درباره کارشکنی در تصویب آن، بررسی این لایحه بار دیگر در دستور کار قرار گرفته است.

از سوی دیگر «دودی امسالم»، رئیس ائتلاف حزب حاکم گفت: «تأخیر در تصویب این قانون نتیجه مشورتهای شورای سیاسی و امنیتی کابینه بوده است».

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا