اقتصادیسرخط خبرها

وزیر دارایی عراق: نباید به نفت به عنوان تنها منبع درآمد دولت، متکی بود

فواد محمد حسین که به تازگی عهده دار وزارت دارایی عراق شده است تأکید کرد که دولت در تامین بودجه عمومی خود باید به دنبال ایجاد منابع دیگر به جز نفت باشد.

میدل ایست نیوز: «فواد محمد حسین» وزیر دارایی عراق رسما مسئولیت خود را به عنوان معاون نخست وزیر عراق در امور اقتصادی در بغداد، آغاز کرد.
بر اساس بیانیه ای که در وبگاه شبکه خبری «الفرات» منتشر شده است، فواد حسین با کارکنان گذشته دفتر معاونت نخست وزیری در امور اقتصادی، نماینده وزارت دارایی وبازرس کل وزارتخانه دیدار کرده و به وظایف و مهم ترین پرونده هایی که در حوزه مسئولیت این دفتر قرار دارد، گوش فرا داده و همچنین در جریان امور کمیسیون اقتصادی پارلمان قرار گرفت.
وزیر دارایی عراق به لزوم سیاستگذاری مشخص و دقیق در زمینه اقتصادی و پولی برای بازه زمانی میان مدت و بلند مدت اشاره و تاکید کرد: باید از درآمدهای نفتی و دیگر منابع مالی که بودجه عمومی دولت را تشکیل می دهند برای ساخت پروژه های سرمایه گذاری و راهبردی در راستای گسترش درآمد دولت و عدم وابستگی به نفت به عنوان تنها منبع درآمد دولت، استفاده کرد.
فواد حسین در پایان بر ضرورت ارتقای حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری و نیز حمایت از بخش خصوصی برای فعال سازی اقتصاد و ایجاد فرصت های شغلی تاکید کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا