سرخط خبرها

اختلاف نظر جناح های سنی برای معرفی کاندیدای وزارت دفاع عراق

یک نماینده پارلمان عراق از تداوم اختلاف های جناح های سیاسی سنی برای معرفی گزینه وزارت دفاع خبر داده و گفته که عادل عبدالمهدی در معرفی اعضای کابینه باید قاطعیت بیشتری داشته باشد.

میدل ایست نیوز: یکی از نمایندگان ائتلاف «المحور الوطنی» از تداوم اختلاف نظر جناح های سنی برای معرفی کاندیدای وزارت دفاع خبر داد و گفت که آنان دو کاندیدا را برای عهده داری این پست معرفی خواهند کرد.

روزنامه «الشرق الاوسط» به نقل از این نماینده نوشت که یکی از این دو کاندیدا «هشام الدراجی» از حزب المحور الوطنی و دیگری «فیصل الجربا» از حزب «الوطنیه» است که «عادل عبدالمهدی» وی را برای تصدی این پست پیشنهاد کرده است. وی گفت که اختلاف نظر جناح های سنی همچنان ادامه دارد و حل و فصل نشده است.

وی معتقد است مشکل این است که عبدالمهدی قصد دارد اسامی کسانی که برای بار اول رأی اعتماد نگرفتند را دوباره مطرح کند. همچنین تأکید می کند که اگر عبدالمهدی مانند بار اول که اسامی کاندیداها را مطرح کرد دوباره نردید داشته باشد، با ناکامی مجدد روبه رو می شود و  در صورت تداوم چنین ناکامی هایی که بر پایه تردید و دو دلی و عدم ایستادگی در برابر فشارهای احزاب سیاسی است، بعید است که عبدالمهدی بتواند دوره چهار ساله ای که مملو از چالش ها است را به پایان برساند.

این نماینده افزود بر اساس گمانه های منتشر شده، عبدالمهدی از آزادی تام برای انتخاب کابینه خود برخوردار نبوده و تنها راه چاره برای او این است که با توجه به حمایت های ملت عراق در تصمیم گیری های خود قاطعانه عمل کند. ملت عراق خواهان دولتی مقتدر و توانمند برای ایجاد تغییرات است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا