سرخط خبرها

دیدار برهم صالح با فرماندار کل استرالیا

فرماندار کل استرالیا که به منظور سرکشی از نیروهای این کشور به عراق سفر کرده است، با برهم صالح دیدار و گفتگو کرد.

میدل ایست نیوز «پیتر کازگرُو» فرماندار کل استرالیا با سفر به عراق با «برهم صالح» رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به نوشته پایگاه خبری «المعلومه» رئیس جمهور عراق امروز صبح در کاخ السلام بغداد از پیتر کازگرو فرماندار کل استرالیا استقبال کرد و طی این دیدار خواستار مشارکت شرکت های استرالیایی در امر بازسازی مناطق آزاد شده و زیرساخت های عراق شد.

پیتر کازگرو در این دیدار ضمن تبریک به برهم صالح به مناسبت انتخاب وی به سِمت ریاست جمهوری عراق، برای وی آرزوی موفقیت کرد و عنوان داشت: استرالیا مصمم است از عراق در زمینه نظامی و کمک های بشردوستانه حمایت کرده و روابط خود را با این کشور در همه زمینه گسترش دهد.

فرماندار کل استرالیا که به منظور سرکشی از نیروهای کشورش به عراق سفر کرده بود، عنوان کرد: پیروزی نیروهای عراقی بر داعش که با حمایت و پشتیبانی کشورهای دوست محقق شد، این توان را به عراق داد که همه شهرهای خود را از چنگال تروریست های داعش آزاد کند.

وی در ادامه بر اهمیت این پیروزیها در تحقق امنیت و ثبات در عراق و منطقه تاکید کرد و افزود: این پیروزی ها جهان را از خطر تروریسم و چالش های آن حفظ کرد.

برهم صالح نیز در این دیدار بر اهمیت توسعه همکاری ها میان دو کشور در همه زمینه ها به ویژه بخش آموزش و کشاورزی تاکید کرد و از نقش استرالیا در حمایت انسانی به ویژه در زمینه کمک رسانی به آوارگان، قدردانی کرد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا