سرخط خبرهاسیاسی

علاوی: عراق تا حد بسیاری از تحریم های آمریکا علیه ایران تأثیر می پذیرد

رئیس ائتلاف الوطنیه عراق در گفتگویی تلویزیونی تأکید کرده است که به دلیل شرایط خاصی که عراق در آن قرار دارد، این کشور تا حد زیادی از تحریم های آمریکا علیه ایران تأثیر می پذیرد.

میدل ایست نیوز: «ایاد علاوی» رئیس ائتلاف الوطنیه با هشدار نسبت به تأثیر پذیری گسترده عراق از تحریم های آمریکا علیه ایران گفت که تحریم های وضع شده علیه ملت ایران را مردود می داند.

«المعلومه» گزارش داد علاوی در گفتگویی تلویزیونی گفت که نامه ای به دفتر دبیر کل سازمان ملل متحد فرستاده و از او خواسته است تا در رابطه با تحریم های آمریکا، ویژگی های روابط عراق و ایران در نظر گرفته شود. وی افزود که خواستار برگزاری یک جلسه مشترک میان اعضای سازمان ملل و مسئولان عراقی و ایرانی شده تا مستثنی شدن عراق از عواقب تحریم ها بررسی شود، چراکه این کشور در شرایط خاصی به سر می برد.

علاوی ادامه داد که عراق تا حد بسیاری از تحریم های آمریکا علیه ایران تأثیر می پذیرد و در عین حال بر لزوم برخورد با طمأنینه و توافق با همه طرف ها در خصوص این پرونده تأکید کرد.

وی تأکید کرد که حمله نظامی به ایران یا تحریم علیه مردم این کشور را مردود می داند و در عین حال گفت که عراق در جایگاهی قرار دارد که می تواند نقش میانجیگری میان ایران و آمریکا داشته باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا