سرخط خبرها

یک منبع آگاه از دیدار عبدالمهدی با رهبران احزاب برای تکمیل کابینه دولت خبر داد

در سه شنبه پیش‌رو جلسه پارلمان عراق برای تکمیل کابینه دولت تشکیل خواهد شد. آیا وزرای 8 وزارتخانه باقیمانده در این جلسه تعیین خواهند شد؟

میدل ایست نیوز: یک منبع سیاسی آگاه روز دوشنبه 5 نوامبر 2018 میلادی گفت که «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق به منظور تکمیل کابینه دولت خود با رهبران احزاب سیاسی به صورت جداگانه دیدار داشته است.

«بغداد الیوم» به نقل از این منبع آگاه نوشت که عبدالمهدی نشست همگانی با نیروهای سیاسی برگزار نکرده بلکه با هرکدام به صورت جداگانه دیدار داشته و هدف او از این کار رسیدن به توافق با آنان برای تکمیل کابینه دولت خود در جلسه روز سه‌شنبه پارلمان بوده است.

این منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود ادامه داد که نشست عبدالمهدی با نیروهای سیاسی به راهکاری ختم نشده است؛ برخی جناح های سیاسی همچنان برخی از کاندیداها را نمی پذیرند. در عین حال جناح های سیاسی دیگر از کاندیداهای پیشنهادی خود برای 8 وزارتخانه باقیمانده دست نمی کشند.

در جلسه اعطای رأی اعتماد به کابینه دولت که در 24 اکتبر 2018 برگزار شد بعضی از نمایندگان ائتلاف «سائرون» که مورد حمایت «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر است در اعتراض به کاندیداهای پیشنهادی برخی از وزارتخانه ها جلسه را ترک کردند.

پارلمان عراق «ثامر عباس غضبان» را به عنوان وزیر نفت، «فؤاد حسین» وزیر دارایی، «نعیم ربیعی» وزیر ارتباطات، «بنکین ریکانی» وزیر بازسازی و اسکان، «محمد هاشم» وزیر تجارت، «محمد علی حکیم» وزیر خارجه، «صالح حسنی» وزیر کشاورزی، «احمد ریاض عبیدی» وزیر ورزش و جوانان، «علا علوان» وزیر بهداشت، «صالح جبوری» وزیر صنعت، «باسم ربیعی» وزیر کار و امور اجتماعی، «لؤی خطیب» وزیر برق،  «جمال عادلی» وزیر منابع آب، و «عبدالله لعیبی» را به عنوان وزیر حمل و نقل انتخاب کرد.

اما به کاندیداهای وزارتخانه های دادگستری، فرهنگ، آموزش و پرورش، برنامه ریزی، آموزش عالی و پژوهش های علمی، مهاجرت و امور مهاجران، دفاع و کشور رأی اعتماد نداد.  

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا