سرخط خبرها

بهره برداری واشنگتن از خطر داعش به عنوان توجیهی برای حضور بلندمدت سربازان آمریکایی در عراق

گزارش جدید وزارت دفاع آمریکا حکایت از تصمیم واشنگتن برای حضور بلند مدت در عراق دارد که واشنگتن در این راستا مبارزه با داعش را به عنوان دستاویزی جهت ادامه این حضور قرار داده است.

میدل ایست نیوز: در گزارش بازرسی کل وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تاکید شده است که علیرغم شکست داعش و خروج نیروهای آن از مناطقی که در عراق و سوریه اشغال کرده بودند، اما ریشه کن ساختن هسته‌های پنهان داعش که در منطقه خاورمیانه و آفریقا پخش شده اند، سالها زمان می برد و این‌ امر مستلزم حضور نیروهای آمریکایی برای مدت زمان بیشتری در عراق است.

بنا به گزارشی که وبگاه خبری المعلومه به نقل از روزنامه واشنگتن تایمز منتشر کرده است: نسخه سری داعش در تلاش است موجودیت خود را نه تنها در عراق و سوریه بلکه در کشورهای افغانستان، لیبی، سومالی و یمن نیز حفظ کند.

در این گزارش آمده است: داعش از سازمانی تروریستی که بر یک قلمرو جغرافیایی تسلط داشت، به عنصری سرکش تبدیل شده است که بسیاری از هسته های تروریستی دنیا را مدیریت می کند.

در ادامه این گزارش آمده است: پیشتر دولت ترامپ در اظهارتی متناقض به مساله باقی ماندن نیروهای آمریکایی در عراق اشاره کرده بود، اما این در حالی است که پاکسازی مناطق دوردست خارج از کنترل، از حضور تروریست های داعشی، عملیاتی دشوار و زمانبر است و همچنین نابودسازی داعش در مناطق دور و روستایی سال ها به طول می انجامد.

در پایان شایان ذکر است ایالات متحده آمریکا مساله مبارزه با تروریسم را به منزله دستاویزی برای حفظ نیروهایش در عراق، برای طولانی ترین زمان ممکن، قرار می دهد.

این در حالی است که آمریکا با حمایت لجستیکی از عناصر داعش در صدد است از طریق تداوم خطر داعش، منافع خود را محقق کند‌.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا