سرخط خبرها

سازمان ملل متحد برای خارج کردن آمریکایی ها در کنار نیروهای مقاومت می ایستد

اگر آمریکا نپذیرد که نیروهای خود را از عراق خارج کند، نیروهای مقاومت از تمام گزینه ها برای احقاق حقوق خود استفاده می کنند.

میدل ایست نیوز: «حافظ آل بشاره» یکی از تحلیلگران سیاسی روز جمعه تأکید کرد که سازمان ملل متحد از مقاومت کشورهای اشغال شده در برابر نیروهای اشغالگر حمایت می کند. وی ادامه داد که نیروهای مقاومت عراق می توانند به زور آمریکایی ها را از عراق بیرون کنند اما در عین حال ترامپ خارج کردن نیروهای خود از این کشور را نپذیرفته است.

به گزارش «المعلومه» آل بشار گفته است که در روزهای اخیر نمایندگان پارلمان عراق تحرکات بسیاری برای خارج کردن آمریکایی ها از کشورشان از خود نشان داده اند، اما آمریکا با تقویت گروهک تروریستی داعش در نزدیکی مرزهای عراق و سوریه به ویژه در دیرالزور و بوکمال، سعی دارد تا باقی نگه داشتن نیروهایش در عراق را توجیه کند.

همچنین وی گفته است که اگر دولت آمریکا عقب نشینی نیروهای خود از عراق را نپذیرد، دولت عراق نیز نمی تواند نیروهای مقاومت را از تلاش برای به دست آوردن حقوق طبیعی خود منع کند. از سوی دیگر سازمان ملل نیز ایستادگی در برابر هر کشور اشغالگری که با زور سعی دارد در مناطق اشغال شده باقی بماند را تأیید می کند.

این تحلیلگر سیاسی افزود: «با این وجود، هیچ کشوری نمی تواند ملت عراق را از ایستادگی در برابر نیروهای اشغالگر آمریکایی، حمله به آن ها و به کارگیری تمام گزینه ها برای خارج کردن آنان منع کند.»

آل بشاره گفت که شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه هایی صادر می کند اما نیروی نظامی در اختیار ندارد که بتواند با آن نیروهای خارجی را از هیچ یک از کشورها خارج کند. همچنین شورای امنیت نهادی است که آمریکا و همپیمانانش بر آن تسلط دارند، از این رو نمی تواند قطعنامه ای در خصوص عقب نشینی آمریکایی ها از خاک عراق صادر کند. اما اگر سازمان ملل قطعنامه ای با این مضمون صادر کند این نهاد نمی تواند آن را نپذیرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا