سرخط خبرهاسیاسی

حمایت از عبدالمهدی در خصوص تایید وزرای باقی مانده در پارلمان

نماینده پارلمان عراق گفت: عبدالمهدی همانند جلسه رای گیری برای انتخاب رئیس جمهوری، از سوی نمایندگان پارلمان حمایت خواهد شد.

میدل ایست نیوز:«علی البدیری» نماینده پارلمان عراق از جریان حکمت ملی، از «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر این کشور خواست تا خود را از فشار فراکسیون های عراقی برهاند و وزرای باقی مانده را بر مبنای دیدگاه و نظر خود انتخاب کند.

وی در عین حال تاکید کرد که عبدالمهدی همانند جلسه رای گیری برای انتخاب رئیس جمهوری، از سوی نمایندگان پارلمان حمایت خواهد شد.
بدیری در گفتگو با وبگاه خبری المعلومه اعلام کرد: اختلافات میان ائتلاف های سیاسی و حتی میان ائتلاف واحد در خصوص تعیین تکلیف وزرای باقی مانده کابینه دولت وجود دارد و این امر نخست وزیر را ملزم می کند تا بیش از این منتظر نماند و خود را از فشار فراکسیون های سیاسی برهاند.
وی افزود: تعلل در تکمیل هیئت دولت بازخورد منفی بر انتخاب روسا و نمایندگان کمیسیون های پارلمان داشته و این امر به نوبه خود موجب تضعیف نقش نظارتی پارلمان می شود.
بدیری در پایان از نخست وزیر عراق خواست تا در گزینش وزرای باقی مانده از میان نامزدهای فراکسیون ها بر اساس خواست و اراده خود عمل و ویژگی های مشخص شده از سوی مرجعیت و پارلمان را در انتخاب این وزرا لحاظ کند و مطمئناً همانند جلسه رای گیری که برای انتخاب رئیس جمهوری برگزار شد، وی هم از حمایت کامل پارلمان در این زمینه برخوردار خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا