اقتصادی

مشکلات سه استان عراق برای تأمین نیرو پس از پایان مهلت 45 روزه آمریکا

یک منبع آگاه گفت که عراق برای جایگزین واردات برق و گاز خود از ایران زمان کمی دارد و ممکن است با پایان مهلت 45 روزه امریکا به مشکل بخورد.

میدل ایست نیوز: روزنامه «الشرق الاوسط» روز یکشنبه نوشت که سه استان عراق پس از پایان مهلت 45 روزه آمریکا به این کشور مبنی بر معافیت از عواقب تحریم های اعمال شده علیه ایران با مشکل مواجه خواهند شد.

به گزارش «سومریه نیوز» یک منبع آگاه گفته است که عراق علاوه بر واردات 1300 مگاوات برق از ایران، حدود 14 میلیون متر مکعب گاز از ایران خریداری می کند که اگر زمان معافیت آمریکا تمدید نشود عراق نمی تواند پس از پایان مهلت 45 روزه به ویژه برای تأمین انرژی بصره و برخی مناطق دیگر مثل بغداد و دیالی کاری انجام دهد.

این منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، افزود: «پروژه های گازی به چند سال زمان نیاز دارند تا بتوانیم تامین کننده انرژی جایگزین آنها را بیابیم و از بحران عبور کنیم.» وی ادامه داد که زمان چه در زمینه گاز و چه در زمینه برق، بسیار اندک است و این مسأله ای است که ما را در معرض بحران قرار می دهد.

آمریکا با اعطای معافیت موقت 45 روزه به عراق این فرصت را در اختیار این کشور گذاشته است که در این مدت به واردات گاز و برق خود از ایران ادامه دهد. آمریکا تأکید کرده که این زمان به عراق این فرصت را می دهد که ثابت کند در زمینه تأمین نیرو به استقلال رسیده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا