سرخط خبرهاسیاسی

هواپیمای رئیس جمهور عراق حامل هدیه غافلگیر کننده برای کویتی هاست

رئیس جمهور عراق طی سفر خود به کویت، بخشی از اسناد آرشیوی این کشور را که در خزانه وزارت امور خارجه عراق نگهداری می شد، به مقامات کویتی تسلیم خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: «برهم صالح» ریاست جهموری عراق، امروز یکشنبه اعلام کرد در خلال سفرش به کویت بخشی از اموال و آرشیو های متعلق به کویت را که در خزانه وزرات امور خارجه عراق نگهداری می شد، به این کشور تسلیم خواهدکرد و در عین حال تصریح کرد که بقیه این اموال در دفعات آینده در راستای نشان دادن حسن نیت عراق در قبال دولت و ملت برادر کویت، تسلیم مقامات این کشور خواهد شد.
برهم صالح شامگاه امروز پس از رسیدن به کویت، در گفتگو با روزنامه کویتی الرای اعلام کرد: این دیدار در چارچوب روابط طبیعی دو کشور همسایه و برادر انجام می شود و عراق و کویت بایکدیگر روابط تاریخی مستحکم و برادرانه ای دارند و هر دو کشور برای نیل به آینده ای درخشان دارای چشم انداز مشترکی هستند.
وی در ادامه با اعلام همبستگی با دولت و ملت کویت به دلیل وقوع سیل در این کشور، عنوان داشت: دولت و ملت عراق برای ارائه هرگونه کمک رسانی به آسیب دیدگان این حادثه طبیعی، آمادگی دارد.
صالح با اعلام اینکه عراق مُصر است که صفحات دردناک گذشته را پشت سر بگذارد، تصریح کرد: ملت عراق با پایمردی خود توانست طومار نظام دیکتاتوری را که به همسایگان خود تعرض می کرد، درهم بپیچد و ما امروز برای نهادینه سازی دمکراسی در عراق که در راستای منافع عراق و کشورهای منطقه است، تلاش می کنیم تا با همسایگان خود همکاری های مشترکی بر مبنای احترام متقابل به حاکمیت ملی طرفین داشته باشیم.
رئیس جمهوری عراق در پایان گفتگوی خود با روزنامه الرای با اعلام اینکه تعامل و همکاری عراق در خصوص پرونده غرامت دهی به کویت ادامه دارد، عنوان کرد: ما امیدواریم در راستای منافع دو کشور، شاهد سرمایه گذاری های کویت در عراق باشیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا