سیاسی

جزئیاتی از دیدار «هادی العامری» با «مقتدا صدر» و نامزد فتح برای وزارت کشور

یک عضو ائتلاف سائرون خبر داد که چند روز پیش سران ائتلاف فتح در دیدار با مقتدا صدر موضوع نامزد پیشنهادی خود برای وزارت کشور را با وی بررسی کرده اند.

میدل ایست نیوز: یک عضو ائتلاف سائرون، وابسته به «مقتدا صدر»، از جزئیات دیدار اخیر میان «هادی العامری» و «فالح الفیاض» و «سامی المسعودی»، سران ائتلاف فتح، با مقتدا صدر در نجف اشرف خبر داد.

«بدر الزیادی»، نماینده مجلس عراق از ائتلاف سائرون به پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت که در این دیدار که «چند روز پیش» در منزل مسکونی صدر در نجف اشرف انجام شد موضوع تعیین فالح الفیاض برای وزارت کشور عراق بررسی شد و مقتدا صدر بار دیگر بر موضع خود در مخالفت به واگذاری وزارت کشور به شخصیتی وابسته به احزاب پافشاری کرد.

الزیادی گفت که صدر در این دیدار تأکید کرده است که به هیچ وجه حاضر نیست اجازه دهد که چهره ای حزبی به وزارت کشور انتخاب شود.

او افزود که پس از مخالفت قاطع صدر با این انتخاب، ائتلاف فتح به رهبری هادی العامری در پی یافتن شخصیتی جایگزین برای فیاض و معرفی وی به نخست‌وزیر برآمده‌اند.

«قصی الیاسری»، دیگر نماینده عضو ائتلاف سائرون در مجلس عراق نیز در گفت و گو با روزنامه «الحیات» از «تحرکات سیاسی تازه برای تغییر نامزدهای وزارتخانه های دفاع و کشور طی دو روز آینده» خبر داد هرچند تأکید کرد که ائتلاف فتح همچنان بر نامزدی «فاح الفیاض» برای وزارت کشور پافشاری می کند.

روزنامه الحیات نیز با اشاره به دیدار چند روز پیش سران ائتلاف فتح با صدر تأکید کرد که نبود هرگونه بیانیه مشترک درباره این دیدار از ادامه اختلافات میان آنان خبر می دهد.

پیش از این نیز یک منبع آگاه به این خبرگزاری گفته بود که صدر انتخاب فالح الفیاض برای هرگونه سمت کلیدی در دولت عادل عبدالمهدی را «وتو» کرده است.

پیش از این در 24 اکتبر عادل عبدالمهدی 22 وزیر به مجلس عراق معرفی کرد که از آن میان 14 وزیر رأی اعتماد گرفتند و دیگر نمایندگان رأی‌گیری برای دیگر وزرا، از جمله فالح الفیاض، وزیر پیشنهادی کشور، را به بررسی‌های بیشتر موکول کردند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا