سرخط خبرها

توافق عبدالمهدی و حلبوسی برای تشکیل کمیسیون مشترک و اصلاح لایحه بودجه

یک نماینده ائتلاف فتح تأکید کرد که اعمال اصلاحات مورد نظر بر لایحه بودجه سال 2019 در خود پارلمان صورت خواهد گرفت و این لایحه به دولت فدرال عراق بازگردانده نمی شود.

میدل ایست نیوز: روز سه شنبه یک عضو ائتلاف فتح گفت که «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق با پارلمان این کشور برای تشکیل کمیسیون مشترک و اصلاح لایحه بودجه سال 2019 میلادی به توافق رسیده است.

به گزارش «بغداد الیوم» وی افزود که این کمیسیون مسئولیت اجرایی کردن اصلاحات لازم را بر عهده خواهد داشت که پارلمان خواستار آن شده است. این نماینده در ادامه گفت که به نظر نمی رسد تجربه ای که در پارلمان سابق و در زمان اعتراض دولت به اصلاحات اعمال شده بر لایحه بودجه 2018 از سوی پارلمان اتفاق افتاد مجددا تکرار شود.

وی خاطر نشان کرد که لایحه بودجه عمومی فدرال کشور در سال 2019 میلادی برای اعمال اصلاحات مورد نظر پارلمان به دولت فدرال بازگردانده نمی شود، بلکه اصلاح آن در خود مجلس انجام خواهد شد.

روز دوشنبه «فؤاد حسین»، وزیر دارایی عراق جزییات لایحه بودجه سال 2019 میلادی را در برابر پارلمان مطرح و تأکید کرد که دولت پیشین آن را تنظیم کرده است اما دیدگاه دولت کنونی با دولت پیشین در خصوص مفاد آن تفاوت دارد.

حسین گفت که به دلیل کوتاهی وقت و پایان دوره مالی دولت کنونی در برخورد با لایحه بودجه با مشکل مواجه است. وی افزود که وزارتخانه های کشور و نمایندگان اقلیم کردستان نظرها و پیشنهادهای متعددی در خصوص لایحه بودجه به دولت ارائه داده اند.

وزیر دارایی عراق تأکید کرد: «ما آماده ایم تا به صورت شفاف با پارلمان همکاری کنیم و برای اصلاح لایحه بودجه در داخل پارلمان هماهنگی خواهیم داشت.»

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا