سیاسی

نگرانی مردم موصل از نابه سامانی های امنیتی

افزایش حملات تروریستی داعش به نقاطی در استان نینوا، مردم موصل را به یاد روزهای پیش از حمله داعش به موصل انداخته است.

میدل ایست نیوز: نابه‌سامانی‌های امنیتی در مناطق گوناگون استان نینوا مایه نگرانی ساکنان موصل شده‌ است. در آخرین مورد، هفته پیش یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی یک رستوران در موصل باعث کشته و زخمی شدن چند نفر شد. این در حالی است که بعد از عملیات نظامی همه جانبه ارتش عراق که به بازپس‌گیری موصل از چنگ تروریست‌های داعش انجامید، این شهر اوضاع امنیتی نسبتاً باثباتی داشته است.

«القدس العربی» به نقل از «احمد عبدالله، یکی از ساکنان موصل نوشت: «ما بابت ناامنی‌های اخیر بسیار نگرانیم. موصل تحمل هیچ ناامنی‌ای را ندارد. ما خون‌های زیادی داده‌ایم و سختی‌های زیادی کشیده‌ایم».

او تأکید کرد: «این اتفاقات برای ما یادآور اوضاع موصل پیش از حوادث ژوئن 2014 و ورود داعش به شهر است. در آن زمان هم هر روز شاهد انفجار خودروهای بمب‌گذاری شده و ترورها و بازداشت‌های دسته‌جمعی بودیم. ما نگرانیم که همان مسائل تکرار شود. ما نمی‌خواهیم شهرمان میدان تصفیه حساب‌های سیاسی باشد».

به نظر عبدالله، «بستن خیابان‌ها و گذاشتن پست بازرسی تحرکات تروریست‌ها را محدود نمی‌کند و آنها از مسیرهایی استفاده می‌کنند که پست بازرسی در آن نباشد. باید نقشه جامع امنیتی برای شهر طراحی کرد و مسئولیت امنیت شهروندان را به نیروهای امنیتی عراق سپرد».

یک مقام امنیتی نیز به «القدس العربی» گفت که مردم همکاری بسیار خوبی با نیروهای امنیتی دارند، برای همین نمی‌توان تقصیر را گردن مردم انداخت. او تأکید کرد که «دولت باید فوراً فکری برای وضعیت امنیتی استان موصل کند و نابه‌سامانی امنیتی مایه نگرانی شهروندان شده است. اگر این وضعیت ادامه پیدا کند اعتماد مردم به نیروهای امنیتی کم می‌شود و اوضاع به وضعیت قبل برمی‌گردد».

 

 

منبع
القدس العربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا