دسته‌بندی نشده

تلاش های ترامپ برای وادار کردن عراق به جنگ با ایران

ترامپ قصد دارد با تغییر کادر سیاسی آمریکا در عراق و افزایش فشار بر این کشور، بغداد را به پایبندی به تحریم های خود علیه ایران وادار کند.

میدل ایست نیوز: به نقل از منابع آگاه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری ایالات متحده تلاش می کند تا پس از ناکامی دولت خود در تحقق منافع سیاسی اش در رابطه با مذاکرات صورت گرفته برای تشکیل دولت در عراق، این کشور را به جنگ با ایران وادار کند.

به نقل از «المعلومه» آمریکایی ها در نظر دارند تا پس از نتایج و منافع ضعیفی که کادر سیاسی این کشور در عراق در زمان مذاکرات احزاب سیاسی برای تشکیل دولت و معرفی رؤسای پارلمان و جمهوری به دست آورده، تمام آنان را با افراد دیگری جایگزین کنند.

همچنین اذهان عمومی عراق پس از آنکه ترامپ نام «متیو توولر» را مطرح کرد با نگرانی مواجه شده اند و معتقدند وی قصد دارد تا عراق را به سمت جنگ با ایران سوق دهد.

انتظار می رود ایالات متحده با آغاز فعالیت سفیر جدیدش در عراق مجموعه فعالیت هایی را در پیش بگیرد که در راستای افزایش تنش میان عراق و ایران باشد و بغداد را مجبور کند که به تحریم های آمریکا علیه ایران پایبند باشد.

مطرح شدن نام متیو توولر به عنوان سفیر جدید ایالات متحده در بغداد درست همزمان و مطابق با هجمه رسانه ای این کشور علیه ایران است. توولر در زمان اشغالگری آمریکا در بسیاری از کشورهای عربی فعالیت داشته و به مواضع ضد ایرانی شهرت دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا