سرخط خبرها

سازمان ملل: بلندی‌های جولان متعلق به سوریه است

مجمع عمومی سازمان ملل متحد با رای قاطع اعضای خود، منطقه اشغالی جولان را متعلق به سوریه دانست و اقدامات اسرائیل در این منطقه را فاقد وجاهت قانونی و مغایر با حقوق بین الملل قلمداد کرد.

میدل ایست نیوز:مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیروز به حاکمیت سوریه بر بلندی‌های جولان اشغالی رای داد و همه اقدامات اسرائیل در آن را نادرست و غیر قانونی قلمداد کرد.

به گزارش روزنامه الاهرام چاپ مصر، «بشار جعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت: تصویب قاطع طرح «بلندی‌های جولان» پیام آشکاری به اسرائیل است، دال بر اینکه اشغال جولان، امری غیرقابل قبول است که همه مبانی و اصول حقوق بین الملل را نقض می کند.

وی افزود: ساکنان منطقه اشغالی جولان، همه تلاش‌های اسرائیل برای یهودی سازی این منطقه را ناکام گذاشتند، و آخرین اقدام اهالی منطقه جولان، شکست طرح اسرائیل در برگزاری انتخابات موسوم به شوراهای محلی بود که در سی ام ماه گذشته قرار بود برگزار شود.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در ادامه گفت: رای کشورهای عضو به سود طرح« بلندی‌های جولان» بار دیگر تداوم اشغالگری اسرائیل در منطقه جولان را مردود دانست و تلاش‌های اسرائیل در ضمیمه ساختن این منطقه به اسرائیل را اقدامی نادرست خواند که هیچ مبنای قانونی ندارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا