سیاسی

شرط آمریکا برای مستثنی کردن عراق از تحریم علیه ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد که عراق تنها در یک صورت می تواند از پیامد تحریم علیه ایران مستثنی شود و آن رعایت ششمین شرط وضع شده آمریکا از سوی ایران است.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد که مستثنی شدن عراق از پیامدهای تحریم ها علیه ایران تنها در صورتی انجام می گیرد که ایران ششمین شرط ایالات متحده برای برداشتن تحریم ها را رعایت کند.

به گزارش «بغداد الیوم»، «هیدر نوورت»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی که روز جمعه 16 نوامبر 2018 برگزار شد گفت که این شرط مبنی بر آن است که نظام ایران در مقابل تداوم روابط سیاسی و اقتصادی با دولت عراق باید به حاکمیت این کشور احترام بگذارد و اجازه بدهد که شبهه نظامیان موجود در عراق منحل شوند. در این صورت دولت عراق نیز می تواند روابط خود با ایران را ادامه بدهد.

نوورت در پاسخ به تصمیم آمریکا مبنی بر معاف کردن عراق از پیامدهای تحریم ها علیه ایران بدون وجود این شرط گفت که موضع ما در قبال شروط مطرح شده تغییری نداشته است.

ایالات متحده آمریکا 12 شرط را برای ایران تعیین کرده بود تا تحریم هایی که ماه گذشته مجددا اعمال شده بود را بردارد.

این شرط ها شامل برنامه های هسته ای ایران و توقف فعالیت های غنی سازی اورانیوم، پایان دادن به توزیع موشک های بالستیک، آزادی شهروندان آمریکایی زندانی در ایران و پایان دادن به حمایت از حزب الله لبنان و گروه های مقاومت فلسطین بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا