سرخط خبرها

عراق در نشست سازمان اوپک شرکت می کند

سخگوی وزارت نفت عراق گفت که وزیر نفت این کشور در نشست وزرای کشورهای عضو و غیر عضو اوپک شرکت خواهد داشت و به همراه آنان در خصوص ثبات بازار و قیمت نفت رایزنی خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: عراق از موضع خود در رابطه با نشست کشورهای عضو سازمان اوپک در روزهای ابتدایی ماه دسامبر خبر داد.

به گزارش «فرات نیوز»، «عاصم جهاد» سخنگوی وزارت نفت عراق گفت که در روزهای ابتدایی ماه دسامبر پیش‌رو وزرای کشورهای عضو و غیر عضو سازمان «اوپک» نشستی در وین اتریش برگزار خواهند کرد. وی ادامه داد: «عراق فرصت زمانی مناسبی برای پیگیری بازار نفت و تحولات و چالش هایی دارد که این بازار با آن مواجه است.»

وی افزود که «ثامر الغضبان» وزیر نفت عراق در این نشست شرکت می کند و چالش های بازار نفت را به همراه وزرای کشورهای عضو و غیر عضو اوپک بررسی خواهد کرد.

جهاد تأکید کرد که عراق با هرگونه تصمیم گیری در خصوص ثبات بازارها و قیمت نفت، و همچنین بازگرداندن توازن و تعادل به بازارهای جهانی نفت موافق است و موضع گیری این کشور در قبال اینگونه تصمیم گیری ها اگر در راستای منافع کشورهای تولید کننده و مصرف کننده نفت باشد، مثبت است.

سخنگوی وزارت نفت عراق تأکید کرد که تصمیم نهایی یکجانبه نیست و به صورت جمعی گرفته خواهد شد و به توافق همه طرف ها بر سر راهکارهایی بستگی دارد که برای مقابله با چالش های بازار نفت در نظر گرفته می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا