سیاسی

یک عضو جریان حکمت ملی: مسئولیت ناکامی عبدالمهدی متوجه ائتلاف های سائرون و فتح است

علی البدیری با اشاره به مهلت صد روزه به دولت عبدالمهدی، گفت که عبدالمهدی تا اینجای کار در حد انتظارات ظاهر نشده است.

نکات برگزیده مطلب
  • به «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق صد روز فرصت داده بودیم تا برخی اقدامات عملی را آغاز کند و با پایان مهلت صد روزه مسئولیت ناکامی عبدالمهدی بر عهده ائتلاف‌های فتح و سائرون است.
  • عبدالمهدی تا اینجای کار در حدی که انتظار می‌رفت ظاهر نشده و سخن از خرید و فروش مناصب به‌خصوص در وزارت‌خانه‌های کلیدی بسیار جدی است و نخست‌وزیر تاکنون هیچ واکنشی به آن نشان نداده است.
  • هر یک از سران سیاسی کشور یکی از بستگانش را به‌عنوان وزیر به عبدالمهدی معرفی کرده است بدون اینکه هیچ شایستگی برای این مقام داشته باشند.

میدل ایست نیوز: یک عضو جریان حکمت ملی عراق ائتلاف‌های «سائرون»، وابسته به «متقدی صدر»، و «فتح»، به ریاست «هادی العامری»، را مسئول ناکامی دولت عادل عبدالمهدی دانست.

«علی البدیری» روز شنبه با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد که ما به «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق صد روز فرصت داده بودیم تا برخی اقدامات عملی را آغاز کند و با پایان مهلت صد روزه مسئولیت ناکامی عبدالمهدی بر عهده ائتلاف‌های فتح و سائرون است.

او گفت که عبدالمهدی تا اینجای کار در حدی که انتظار می‌رفت ظاهر نشده و سخن از خرید و فروش مناصب به‌خصوص در وزارت‌خانه‌های کلیدی بسیار جدی است و نخست‌وزیر تاکنون هیچ واکنشی به آن نشان نداده است.

البدیری دولت کنونی عبدالمهدی را «دولت خانوادگی» خواند و گفت که هر یک از سران سیاسی کشور یکی از بستگانش را به‌عنوان وزیر به عبدالمهدی معرفی کرده است بدون اینکه هیچ شایستگی برای این مقام داشته باشند.

وی افزود که برخی از وزرایی که رأی اعتماد گرفته‌اند با اتهام فساد روبه‌رویند.

اختلاف تشکل‌های سیاسی بر سر تکمیل کابینه از آنجا آغاز شد که ائتلاف فتح «فالح الفیاض» را برای وزارت کشور نامزد کرد اما ائتلاف سائرون با تعیین الفیاض با توجه به سوابق او در شورای امنیت ملی عراق مخالفت کرد و طرفین بر موضع خود پافشاری کردند.

وزارت دفاع نیز دیگر وزارت‌خانه‌ای است که هنوز تکلیف آن روشن نشده و تشکل‌های اهل سنت که قرار است نامزد این وزارت‌خانه را معرفی کنند همچنان در انتظار تعیین تکلیف وزارت کشورند تا درباره وزارت دفاع تصمیم نهایی خود را بگیرند.

 

منبع
الحياتالشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا