سرخط خبرها

پادشاه عربستان: جامعه بین الملل برای محدود کردن برنامه هسته ای ایران تلاش کند

پادشاه عربستان در سخنرانی خود در افتتاحیه دوره جدید مجلس شورای عربستان با تکرار اتهامات خود علیه ایران خواستار تلاش جامعه بین المللی برای محدود ساختن برنامه هسته ای ایران شد.

ميدل ایست نیوز: «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه عربستان، در بخشی از سخنرانی خود در افتتاحیه دوره جدید مجلس مشورتی عربستان به سیاست‌های این کشور در عرصه خارجی پرداخت.

به گزارش العربیه، سلمان بن عبدالعزیز در سخنرانی خود تأکید کرد که عربستان سعودی «به تلاش‌های خود برای حل بحران‌های منطقه» ادامه خواهد داد و افزود که موضوع فلسطین تا زمانی که ملت فلسطین به همه حقوق مشروع خود دست یابد مسئله اصلی و نخستین عربستان است.

پادشاه عربستان در بخش دیگری از اظهاراتش ایران را به «حمایت از تروریسم و آشوب‌افکنی در منطقه» متهم کرد و خواستار تلاش جامعه بین الملل برای «محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران و توقف فعالیت‌هایی که امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند» شد.

او دخالت عربستان در امور یمن و جنگ در این کشور را «مأموریتی در دفاع از ملت یمن دربرابر شبه‌نظامیان انقلابی برخوردار از حمایت ایران» خواند و بر حمایت کامل کشورش از راه حل سیاسی در یمن در چارچوب قطع‌نامه 2216 و نتایج مذاکرات فراگیر ملی در یمن تأکید کرد.

پادشاه عربستان افزود که از «اقدامات مبارک عراق» برای تقویت روابط دو کشور تقدیر می‌کند و به تلاش‌ها برای تقویت همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های گوناگون ادامه خواهد داد.

در موضوع سوریه نیز وی بر اهمیت راه حل سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه و بیرون رفتن گروه‌های تروریستی از آن و کاهش دخالت‌های خارجی با هدف بازگشتن آوارگان سوریه‌ای به خانه‌هایشان تأکید کرد.

ملک سلمان بن عبدالعزیز همچنین از نقش عربستان در تقویت اقتصاد جهانی سخن گفت و تأکید کرد که این کشور در هماهنگی با کشورهای تولیدکننده نفت اعم از اعضای اوپک و غیر آنان برای تثبیت بازارهای نفت در راستای منافع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان تلاش می‌کند.

منبع
العربیة

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا