سرخط خبرها

دیدارهای «برهم صالح» در ریاض

«برهم صالح» که طی سفری رسمی در ریاض به سر می برد با وزرای بازرگانی، انرژی، دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس و ولیعهد عربستان دیدار کرد.

میدل ایست نیوز: «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق، در دیدار با «ماجد القصیبی»، وزیر بازرگانی و سرمایه‌گذاری عربستان، و «خالد الفالح»، وزیر انرژی و صنعت و معدن عربستان، راه‌های گسترش روابط اقتصادی و بازرگانی دو کشور را بررسی کرد.

به گزارش پایگاه رسمی رئیس جمهور عراق، در این دیدار که صبح دیروز دوشنبه در مقر اقامت برهم صالح در ریاض انجام شد راه‌های گسترش روابط دو کشور در عرصه‌های اقتصادی و بازرگانی و کشاورزی و سرمایه‌گذاری بررسی شد و طرفین بر اهمیت افزایش سطح مبادلات تجاری دو کشور تأکید کردند.

برهم صالح همچنین با «عبداللطیب بن راشد الزیانی»، دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس گزارشی از تازه‌ترین تحولات منطقه و خلیج فارس ارائه کرد. رئیس جمهوری عراق نیز تأکید کرد که چالش‌های منطقه‌ای به‌خصوص موضوع تروریسم خطری جدی برای ملت‌های منطقه است و همه نیروها باید برای ایستادن در برابر این خطر در کنار هم بایستند.

صالح همچنین تأکید کرد که عراق در پی افزایش تعاملات با شورای همکاری خلیج فارس در راستای مصالح مشترک ملت‌هاست.

برهم صالح، رئیس جمهور عراق، روز گذشته به دعوت رسمی مقامات عربستان طی سفری رسمی وارد ریاض شد و با پادشاه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار دیگر رئیس جمهور عراق با «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان بود. صالح در این دیدار تأکید کرد که منطقه به تفاهمات و هماهنگی های بیشتری برای کاهش از سطح تنش نیاز دارد. ولیعهد عربستان نیز تأکید کرد که کشورش آماده گسترش روابط خود با عراق در همه زمینه هاست.

منبع
پایگاه رسمی ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا