سیاسی

سخنگوی ریاست جمهوری عراق: عراق برای کاهش پیامدهای تحریم های امریکا علیه ایران تلاش می کند

«لقمان الفیلی» تأکید کرد که عراق در پی کاهش تنش های منطقه ای است و یکی از این تنش ها موضوع تحریم های امریکا علیه ایران است.

ميدل ایست نیوز: سخنگوی رسمی ریاست جمهوری عراق تأکید کرد که این کشور برای کاهش از تنش‌های منطقه‌ای و پیامدهای تحریم‌های امریکا علیه ایران تلاش خواهد کرد.

«لقمان الفیلی»، سخنگوی رسمی ریاست جمهوری عراق، به «الفرات نیوز» گفت که تحریم‌ها علیه ایران بخشی از تنش‌های منطقه‌ای است و ضرورت دارد که شهروندان ایرانی از این موضوع آسیبی نبینند و برای کاهش از این تنش تلاش خواهیم کرد.

او گفت که پیام سفر منطقه‌ای رئیس جمهور آن بوده که باید همگان به استقلال و حاکمیت ارضی عراق احترام گذارند و افزود که اکثر کشورها در این دیدارها تأکید کرده‌اند که قدرت عراق را قدرت خودشان می‌دانند.

الفیلی درباره زمان‌بندی سفر به ایران پیش از عربستان سعودی گفت که این زمان‌بندی صرفا موضوعی فنی بوده و در هر سفر رسمی‌ای تدارکاتی لازم است و افزود که هیچ کس از این بابت ناراحت نشد.

سخنگوی رسمی ریاست جمهوری عراق افزود که این سفرها کوتاه بوده چون برنامه مشخصی داشته و تأکید کرد که پاسخ مثبت همه کشورهایی که از آنها بازدید کردیم به پیغام عراق و تأکید همه آنها به لزوم کاهش از تنش‌های منطقه‌ای برایمان غافلگیرکننده بود و «مذاکرات ما با همه درباره استقلال و تنش‌های منطقه‌ای و اقدامات داخلی بود».

او تأکید کرد که هماهنگی کامل رئیس جمهور با سران سیاسی کشور و حضور چند وزیر و استان‌دار در هیئت همراه رئیس جمهور نشان می‌داد که رئیس جمهور ایده‌هایی برای به جریان انداختن پرونده‌های راکد دارد و می‌خواهد به همه نشان دهد که اتفاق تازه‌ای در عراق افتاده و کسانی با دیدگاه‌های تازه‌ای در عراق به قدرت رسیده‌اند.

سخنگوی ریاست جمهوری عراق همچنین افزود که این‌طور نبوده که رئیس جمهور به جای نخست وزیر این سفرها را انجام داده باشد و باید سفرها ادامه یابد و ابعاد عملی پیدا کند و تأکید کرد که حکومت جدید عراق برنامه مشخصی دارد و سفر رئیس جمهور در راستای تحقق و موفقیت این برنامه بوده است.

او گفت که در همه نشست‌ها موضوع نقش نخست وزیر و مجلس مطرح شده و این پیام را به همه کشورها دادیم که همکاری‌های ما در همه سطوح ادامه خواهد یافت تا عراق به موقعیتی متناسب با امکانات در منطقه دست یابد.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا