سرخط خبرها

نشست شورای همکاری خلیج فارس با حضور تمام اعضای این سازمان برگزار خواهد شد

منابع آگاه ابراز امیدواری کردند که این نشست به بهبود روابط اعضای این شورا کمک کند و افزوده اند که هدف از این جلسه ها و دیدارها تنظیم پیش نویس توافقات مرحله آتی خواهد بود.

میدل ایست نیوز: «خالد الجار الله» معاون وزیر خارجه کویت گفت که همه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در نشست این شورا که در ریاض برگزار می شود، حضور خواهند شد. وی گفت که حضور تمام طرف ها در این نشست موجب خوشبینی است.

به گزارش «اسپوتنیک عربی» روزنامه کویتی «الرأی» پیش از این به نقل از منابع آگاه گفته بود که این نشست با حضور سران کشورهای عضو یا نمایندگان آنان برگزار خواهد شد و سطح حضور آنان همانند تمام مشاوره های این چنینی در لحظه های آخر مشخص خواهد شد.

منابع آگاه امیدوارند که نشست پیش‌رو صفحه جدیدی در روابط کشورهای حاشیه خلیج فارس باز کند، به ویژه که در زمان کنونی خاورمیانه در آستانه تحولات تنش زا در موضوعات منطقه ای است و این امر نیازمند اتحاد و وحدت کلمه است.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه نوشت که تلاش ها با تمام قدرت برای رسیدن به نقطه نظرهای مشترک ادامه دارد که می توان با تکیه بر آن به بحران کشورهای حاشیه خلیج فارس پایان داد.

این منابع دور از انتظار ندانسته اند که پیش از این نشست، برخی جلسه ها و دیدارهای از پیش اعلام نشده برای آماده کردن زمینه برگزاری آن انجام شود و مقام های بلندپایه کشورهای مختلف حاشیه خلیج فارس را گرد هم آورد.

هدف از این جلسه ها و دیدارها تنظیم پیش نویس توافقات مرحله آتی خواهد بود که بر پایه صراحت و شفافیت باشد. همچنین این منابع تأکید کرده اند که سران تمام کشورهای حاشیه خلیج فارس به سازمان شورای همکاری پایبند هستند.

عربستان، بحرین، امارات و مصر روز پنجم ماه ژوئن 2017 میلادی تصمیم گرفتند که روابط دیپلماتیک خود را با دولت قطر به گمان اینکه از تروریسم حمایت می کند قطع کنند؛ قطری ها اما حمایت از تروریسم را بارها تکذیب کرده اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا