سرخط خبرها

رئیس پارلمان عراق در دیدار با فرستاده پوتین بر فعال سازی مرکز همکاری های چهارجانبه تاکید کرد

محمد الحلبوسی در دیدار با میخائیل بوگدانوف فعال سازی مرکز همکاری های چهار جانبه در بغداد را خواستار شد تا از این رهگذر اطلاعات امنیتی میان آنان رد و بدل شود.

میدل ایست نیوز: «میخائیل بوگدانوف»، فرستاده ویژه پوتین در امور خاورمیانه و شمال آفریقا در ریاست هیئتی روسی روز سه شنبه با  «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق دیدار کرد.

به نقل از «پایگاه اطلاع رسانی پارلمان عراق» دو طرف در این دیدار علاوه بر بررسی اوضاع خاورمیانه در خصوص روابط دو جانبه میان دو کشور و تقویت همکاری ها در تمام زمینه ها رایزنی کردند.

الحلبوسی در این دیدار نبرد پیش‌رو با تروریسم را یک نبرد اطلاعاتی برای تعقیب هسته های باقی مانده گروهک های تروریستی توصیف کرد؛ از این رو بر فعال سازی مرکز همکاری های چهار جانبه بغداد میان عراق، سوریه، روسیه و ایران و تداوم فعالیت های این مرکز پافشاری کرد تا از این رهگذر اطلاعات امنیتی میان آنان رد و بدل شود.

وی همچنین بر تمایل شدید عراق برای تحکیم روابط با روسیه به ویژه در زمینه بازسازی، سرمایه گذاری و استفاده از تجربه روسیه در بخش های برق و زیرساخت ها تأکید کرد.

از سوی دیگر فرستاده ویژه پوتین با تبریک به حلبوسی به مناسبت آغاز ریاستش بر پارلمان عراق، از تمایل بسیار موسکو برای ریشه دار کردن روابط با عراق و همکاری های مشترک با این کشور در تمام زمینه ها گفت.

در پایان این دیدار بوگدانوف پیام رئیس جمهور روسیه به الحلبوسی برای سفر به روسیه را به وی ابلاغ کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا