سیاسی

ترامپ یا پوتین، کدام اول به عراق می روند؟

همزمان با اعلام خبر تصمیم ترامپ به سفر به عراق، نخست وزیر عراق از رئیس جمهور روسیه برای سفر به عراق دعوت کرد.

نکات برگزیده مطلب
  • ترامپ چند روز پیش برای اولین بار گفته که تمایل دارد برای بازدید از نیروهای امریکایی در عراق و افغانستان به این دو کشور سفر کند.
  • «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق، از پوتین و نیز «دیمیتری مدودف»، نخست وزیر روسیه، برای بازدید از بغداد دعوت کرد.

میدل ایست نیوز: روز سه‌شنبه هم‌زمان دو خبر منتشر شد که نشان می‌داد احتمالاً «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور امریکا، و همچنین «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه، در اولین فرصت به عراق سفر خواهند کرد.

به گزارش روزنامه «الزمان»، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی به نقل از چند مشاور در کاخ سفید خبر داده که ترامپ تا همین اواخر پیشنهادهای بازدید از پایگاه‌های نیروهای امریکایی در عراق و افغانستان را رد می‌کرده و هربار که موضوع جنگ‌های افغانستان و عراق مطرح می‌شده آنها را «افتضاح» می‌خوانده است.

این گزارش افزوده که ترامپ چند روز پیش برای اولین بار گفته است که تمایل دارد برای بازدید از نیروهای امریکایی در عراق و افغانستان به این دو کشور سفر کند.

هم‌زمان «میخائیل بوگدانف»، معاون وزیر امور خارجه و فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا، روز سه‌شنبه در دیدار با رئیس جمهور و نخست وزیر عراق پیام دعوت رئیس جمهور روسیه از آنان برای بازدید از روسیه را به آنان ابلاغ کرد و هم‌زمان «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق، از پوتین و نیز «دیمیتری مدودوف»، نخست وزیر روسیه، برای بازدید از بغداد دعوت کرد.

عبدالمهدی در این دیدار بر اهتمام عراق به گسترش روابط با روسیه تأکید کرد و روابط حسنه با همه کشورها را سیاست خارجی دولت خود اعلام کرد.

منبع
الزمان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا