سرخط خبرها

فرستاده ویژه پوتین با رئیس جمهور عراق دیدار کرد

در این دیدار روابط دو جانبه و همکاری های مشترک در تمام زمینه ها بررسی شد و فرستاده ویژه پوتین پیام وی روسیه برای سفر صالح به روسیه به او ابلاغ کرد.

میدل ایست نیوز: «میخائیل بوگدانوف»، معاون وزیر امور خارجه روسیه و فرستاده ویژه «ولادیمیر پوتین» در ریاست هیئتی روسی، روز سه شنبه با «برهم صالح» رئیس جمهور عراق در کاخ ریاست جمهوری عراق در بغداد دیدار و گفت وگو کرد.

به نقل از «سایت دفتر ریاست جمهوری عراق» صالح در آغاز این دیدار با استقبال از هیئت روسی گفت که عراق توجه ویژه ای به نقش روسیه روابط حسنه این کشور با طرف های تأثیرگذار در منطقه دارد. وی همچنین بر لزوم گسترش روابط فیمابین روسیه و عراق بر اساس منافع مشترک دو کشور و با ملاحظات تاریخی و بین المللی تأکید کرد.

صالح همچنین بر ضرورت هماهنگی همکاری ها میان بغداد و موسکو در تمام زمینه ها به ویژه مبارزه با تروریسم تأکید کرد.

رئیس جمهور عراق با اشاره به ضرورت گسترش مذاکرات میان روسیه و عراق در زمینه های اقتصادی، امنیتی، نظامی و تکنولوژی گفت که هماهنگی های امنیتی و اطلاعاتی میان دو کشور برای مبارزه با تروریسم از اهمیت به سزایی برخوردار است.

وی با دعوت از همگان برای رسیدن به تفاهم و توافق مشترک در خصوص پرونده سوریه گفت که این امر با ثبات و امنیت عراق و منطقه رابطه مستقیم دارد.

صالح گفت که سیاست جدید بغداد بر پایه هماهنگی و هم افزایی بر اساس منافع عراق و بازیابی نقش محوری این کشور در منطقه به دور از آشفتگی مواضع سیاسی است.

از سوی دیگر بوگدانوف با اشاره به تمایل سوریه برای گسترش روابط با عراق و گشایش اقتصادی و همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم از آرزوی خود برای ایفای نقش محوری توسط عراق در خاورمیانه گفت.

فرستاده ویژه پوتین بر اهمیت شراکت استراتژیک روسیه با دولت عراق و فعال سازی شورای هماهنگی میان دو کشور در زمینه های مختلف تاکید کرد.

بوگدانوف همچنین دعوت رسمی پوتین از برهم صالح برای سفر به روسیه در چارچوب تحکیم روابط و همکاری های دوجانبه میان بغداد و موسکو را به وی ابلاغ کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا