سرخط خبرها

سفارت ایران حامی فعالیت بخش خصوصی در عراق است

معاون سفیر ایران در بغداد تأکید کرد که اولویت این سفارتخانه از دو سال گذشته فعالیت اقتصادی بوده است.

میدل ایست نیوز: معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد گفت که این سفارتخانه با همه توان از فعالیت بخش خصوصی در عراق حمایت می کند.

به گزارش ایرنا، «سید موسی علیزاده طباطبایی» روز چهارشنبه در نشستی با گروهی از فعالان اقتصادی استان همدان در محل سفارت ایران در بغداد گفت: اولویت این سفارتخانه بویژه از دو سال پیش تاکنون، اقتصادی بوده است و در این راستا به طور جد از حضور فعالان اقتصادی در بازار عراق حمایت کرده است.

وی به ظرفیت های بسیار خوب در بازار عراق اشاره کرد و از شرکت ها و فعالان بخش خصوصی خواست با شناخت مناسب، حضور و فعالیت خود در این کشور را تقویت کنند.

علیزاده طباطبایی همچنین به توانمندی ها و ظرفیت های اقتصادی استان همدان اشاره کرد و گفت: فعالان اقتصادی استان همدان می توانند بیش از پیش در عراق و در حوزه های مختلف از جمله جذب توریسم سلامت و توریسم تاریخی به فعالیت بپردازند.

وی افزود: سفارت، رایزنی بازرگانی و کارشناسان اقتصادی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در عراق آمادگی کامل برای حمایت و تسهیل فعالیت بخش خصوصی کشور در بازار عراق را دارد.

«علی اصغر زبردست» رئیس اتاق بازرگانی استان همدان و سرپرست هیات فعالان اقتصادی این استان نیز طی سخنانی از ظرفیت های گسترده این استان در بخش توریسم تاریخی با بیش از یک هزار و 800 اثر تاریخی که بخشی از آن قدمت دو هزار و پانصد ساله دارد، نزدیکی استان همدان به عراق، گستردگی صنایع مبل و منبت، بیمارستان ها و خدمات خوب پزشکی، گیاهان دارویی، فولاد، پتروشیمی، حمل و نقل جاده ای، ریلی و فرودگاه را تشریح کرد.

وی گفت: شرکت های استان همدان مدتهاست در عراق فعال هستند و درحال حاضر قصد داریم با افتتاح مرکز تجاری استان همدان در بغداد، این فعالیت ها را گسترش دهیم.

زبردست، افزایش حمایت اتاق مشترک ایران و عراق از فعالان اقتصادی، چاره اندیشی برای اموری چون ضمانت صادرات، گرانی هزینه خروج از کشور برای نیروی انسانی که دایم باید در رفت و آمد باشند و بالا بودن تعرفه عراق بر روی برخی کالاها را از جمله الزامات تقویت حضور فعالان اقتصادی دانست.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا