سرخط خبرها

آیا ترامپ میان عربستان و «بن سلمان» فرق می گذارد؟

وزیر امور خارجه آمریکا تأکید کرد که عربستان یک شریک مهم برای این کشور محسوب می شود، از این رو وابط ریاض و واشنگتن همچنان ادامه دارد.

میدل ایست نیوز: «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی به سؤالی مبنی بر اینکه «آیا «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا میان عربستان و «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور تفاوتی قائل می شود؟» پاسخ غیر منتظره ای داد. این ماجرا پس از بیانیه ترامپ در خصوص قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه نگار عربستانی اتفاق افتاد.

به گزارش «سی‌ان‌ان عربی» وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سؤال گفت که دنیای پست و نفرت انگیزی در خارج وجود دارد. به ویژه آمریکا در خاورمیانه منافعی دارد که برای حفظ امنیت مردم آمریکا مهم تلقی می شود.

وی گفت که بنابر گفته های امروز رئیس جمهور آمریکا ایالات متحده روابط خود با عربستان را ادامه خواهد داد، زیرا این کشور شریک مهمی برای ما محسوب می شود. پمپئو افزود: «روابط میان ایالات متحده و عربستان تاریخی و کلیدی است.»

پمپئو خاطر نشان کرد که حقیقت ها یکی پس از دیگری روشن می شود. من مطمئن هستم، این راه و روش دنیا است. وی تأکید کرد که ایالات متحده بر اساس حقیقت های تازه کشف شده اقدامات لازم را در دستور کار قرار می دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا