سرخط خبرها

چرا با وجود اینکه عراق راه تنفسی اقتصاد ایران است از تحریم های آمریکا مستثنی شد؟

مدیر برنامه ریزی سیاسی و مشاور سیاست گذاری وزیر امور خارجه آمریکا تأکید کرد که معافیت عراق از پیامد تحریم ها محدود است.

میدل ایست نیوز: در کلیپی منتشر شده توسط هیئت مذاکره کننده وابسته به وزارت خارجه امور آمریکا در توئیتر، «بریان هوک»، مدیر گروه اقدام علیه ایران در وزارت امور خارجه امریکا در پاسخ به این سؤال که «چرا با وجود اینکه می دانید عراق به عنوان شریان اقتصادی ایران تلقی می شود، و کالاها و نیز مبارزان سوری، لبنانی و حتی یمنی تحت کنترل ایران از این رهگذر وارد عراق می شوند، اما این کشور را از  پیامدهای تحریم ها علیه ایران مستثنی کرده اید؟»، گفت: «مستثنی شدن عراق از پیامد تحریم ها محدود است.»

به گزارش «سی ان ان عربی» هوک گفت که عراق یک شریک استراتژیک مهم برای آمریکا به حساب می آید و ما این کشور را برای وارد کردن برق از ایران از پیامد تحریم ها مستثنی کرده ایم. اما این معافیت به شدت محدود است و امیدواریم که عراق در آینده ای نزدیک بتواند خود را از وابستگی به برق ایران رها کند.

وی افزود که این همان چیزی است که عراق باید به عنوان یک دولت مستقل بخواهد؛ دولت مستقلی که مداخلات ایران را نمی پذیرد. ما با عراقی ها برای تشکیل دولت همکاری گسترده ای داریم و برای حمایت از حاکمیت عراق هر کاری که بتوانیم انجام می دهیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا