سرخط خبرها

درخواست ائتلاف سائرون از نخست وزیر عراق برای سفر به استان نینوا

ائتلاف سائرون از عادل عبدالمهدی خواست تا با سفر به نینوا از اوضاع امنیتی و خدماتی مطلع شود و برای بر طرف کردن شکاف های موجود در این زمینه دست به کار شود.

میدل ایست نیوز: روز شنبه ائتلاف سائرون از «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق خواست تا به نینوا سفر کند.

به گزارش «بغداد الیوم»، «محمد رضا الحیدری»، یکی از نمایندگان ائتلاف سائرون در کنفرانس مطبوعاتی که در ساختمان پارلمان برگزار شد گفت که یک هیئت از نمایندگان ائتلاف سائرون در راستای اطلاع از اوضاع امنیتی و همچنین پاسخ مثبت به توئیت «مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر به موصل سفر کرده و با فرماندهان عملیات نینوا دیدار کرده اند.

وی افزود که بر اساس مشاهداتی که به همراه فرماندهان زبده استان نینوا در جریان سرکشی به مناطق این استان داشتیم وضعیت امنیتی در نگاه اول قابل اطمینان به نظر می رسد. اما در عین حال اگر برخی نیازها و ضرورت های امنیتی و لوجستیک و نیز مشکلات واحدهای امنیتی سریعا بر طرف نشود در روزهای آینده با خطر مواجه خواهیم شد. وی گفت استاندار و فرماندهان امنیتی و عملیات تأکید کرده اند که اوضاع امنیتی نینوا در حال حاضر ثابت و قابل اطمینان است.

ائتلاف سائرون از «عادل عبدالمهدی» فرمانده کل نیروهای مسلح عراق خواست تا به همراه فرماندهان امنیتی متخصص به استان نینوا سفر کند تا از اوضاع امنیتی و خدماتی در این استان مطلع شود و شکاف های موجود در این زمینه را بر طرف و ضروریات مورد نیاز برای حمایت از ثبات استان نینوا را فراهم کند.

این ائتلاف با اشاره به مساحت گسترده ای که عناصر پلیس محلی و نیروهای مرزی تحت پوشش قرار می دهند گفت که تعداد این نیروها برای تأمین امنیت استان کم است و از این رو افزایش تعداد عناصر پلیس محلی و  نیروهای مرزی ضروری است. ائتلاف سائرون همچنین از احزاب سیاسی و نمایندگان آنها دعوت کرد از درگیری ها و نزاع های سیاسی با رهبران امنیتی دست بردارند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا