سیاسی

تعریف و تمجید حزب دمکرات کردستان از سفر بارزانی به بغداد: این سفر در حمایت از عبدالمهدی بود

«مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق با سفر به بغداد و نجف با سران احزاب و گروه های سیاسی عراقی دیدار و در خصوص حل مشکلات موجود میان اربیل و بغداد گفتگو کرد.

میدل ایست نیوز: رهبران حزب دمکرات کردستان عراق ضمن ابراز خرسندی از فضای مثبت حاکم بر دیدار‌های «مسعود بارزانی» رئیس این حزب با شخصیت های سیاسی در بغداد و نجف، تاکید کردند: هدف بارزانی از سفر به بغداد و نجف، جست و جوی منصبی در حکومت برای خود نبوده است بلکه این دیدارها نتیجه مهمی در برداشت که همان زدودن تنش های سیاسی سابق بود.

به نقل از وبگاه خبری بغداد الیوم، «شوان طه» از رهبران حزب دمکرات در گفت و گوی مطبوعاتی گفت: سفر بارزانی نتایج مثبتی در پی داشت، وی در این دیدار با احزاب و گروه های سیاسی دیدار و گفت وگو کرد، مضافا این که همه گروه ها این احساس را داشتند که حضور بارزانی در بغداد برای کاهش مشکلات موجود میان بغداد و اربیل، امری ضروری است.

طه در این گفتگوی مطبوعاتی افزود: بارزانی به دنبال منصب و مقام نیست و هیج قصدی و نیتی هم برای این کار ندارد، بلکه او در مقام رئیس سابق اقلیم کردستان و رئیس حزب دمکرات تنها در پی یافتن راهکاری برای مرتفع کردن اختلافات و مشکلات موجود است.

از سویی دیگر «فیان صبری»، رئیس فراکسیون حزب دمکرات کردستان در پارلمان عراق، سفر بارزانی را مثبت توصیف کرد.

صبری در ادامه گفت: اهمیت این سفر در این نکته نهفته است که در مقطع حساسی انجام گرفته، به طوری که دولت جدید عراق تازه تشکیل شده و در دل این سفر می توان حمایت از دولت تازه تاسیس عبدالمهدی را مشاهده کرد و این سفر در راستای تقویت اعتماد تاریخی متقابل میان نخست وزیر و بارزانی انجام شده است.

صبری افزود: اهداف دیگر این سفر، فرصت دادن به همه احزاب و گروه های سیاسی عراقی برای چشم پوشی از اشتباهات گذشته، گام نهادن در مسیر شراکت حقیقی، دوری گزیدن از اختلافات و همکاری برای حل و فصل مشکلات موجود نه فقط میان اقلیم کردستان و دولت فدرال عراق، بلکه در میان همه گروه های سیاسی عراقی بود.

وی در پایان افزود: مسعود بارزانی مرد صلح و رهبر ملی و قومی اول در سطح عراق است، بارزانی دارای شخصیتی است که می تواند همه طیف ها و احزاب سیاسی را گرد هم جمع کند لذا حضور وی در بغداد و سفرش به نجف می تواند نویدبخش اتفاقات خوبی باشد.

بارزانی پیش از عزیمت به نجف و دیدار با «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر، روز پنجشنبه در بغداد، دیدارهای متعددی با شخصیت های سیاسی عراق از جمله« عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر و رهبران ائتلاف اصلاح و سازندگی ترتیب داده بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا