سیاسی

تونسی ها در مخالفت با سفر بن سلمان: این سفر برای پاک کردن کارنامه خون آلود اوست

ولیعهد عربستان برای بهبود وجهه خود که شدیدا پس از قتل «جمال خاشقجی» دچار خدشه شده است، تلاش دارد با انجام سفر به کشورهای مختلف، اعتبار از دست رفته خود را باز یابد.

میدل ایست نیوز: اتحادیه روزنامه نگاران تونس، سفر «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان به این کشور را اقدامی برای «پاک کردن کارنامه خون آلود» در پی ترور «جمال خاشقجی»روزنامه نگار سعودی توصیف کرد.

به گزارش روزنامه القدس العربی؛ این اتحادیه طی نامه ای که روز جمعه برای رئیس جمهور تونس فرستاده و در سایت رسمی خود منتشر کرده، مخالفت قاطع خود را در خصوص سفر ولیعهد سعودی به تونس اعلام کرده است.

اتحادیه روزنامه نگاران در نامه خود عنوان کرده است که بن سلمان سفر خود را برای پاک کردن کارنامه خون آلود خود به خاطر دست داشتن شخص ولیعهد و حکومت آل سعود، تریتب داده است، جنایت های هولناکی که حقوق بشر را خدشه دار کرده و آخرین مورد آن، ترور جمال خاشقجی بوده است.

اتحادیه روزنامه نگاران تونس با اعلام مخالقت قاطع خود از این سفر، آن را گامی تحریک آمیز و تجاوز آشکار به مبانی و اصول انقلاب مردم تونس توصیف کرد و افزود: این اتحادیه همانند همه مردم تونس از تایید خبر دال بر سفر بن سلمان به تونس، غافلگیر شده است.

روز جمعه «سعیده قرقاش»، سخنگوی ریاست جمهوری تونس اعلام کرده بود که این سفر بنا به درخواست بن سلمان صورت می گیرد که قصد دارد پیش از نشست جی 20 به 10 کشور سفر کند.

سفر قریب الوقوع بن سلمان به تونس با مخالفت های گروه های مختلف وکلاء و فعالان حقوق بشر همراه بوده است به طوری که 50 تن از روزنامه نگاران برای ممانعت از سفر وی به این کشور، در دادگاه اقامه دعوی کرده اند.

عربستان سعودی در پی قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسلولگری این کشور در استانبول با بحران بین المللی بزرگی رو به رو شده است.

پیشتر خبرگزاری عربستان اعلام کرده بود، بن سلمان، ولیعهد این کشور به دستور «ملک سلمان» پادشاه عربستان، برای سفر به شماری از کشورهای عربی ماموریت یافته است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا