سرخط خبرها

زلزله در «سلیمانیه» عراق 2 کشته و 52 زخمی برجای گذاشت

زلزله شب گذشته عراق، تنها در سلیمانیه واقع در منطقه کردستان این کشور، دو کشته و 52 زخمی برجای گذاشت.

منابع رسانه‌ای امروز (دوشنبه 26 نوامبر) اعلام کردند که زلزله شب گذشته در منطقه کردستان عراق که مرکز آن شمال غرب ایران بود، دست‌کم دو کشته و 52 زخمی در استان «سلیمانیه» برجای گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری شبکه المیادین، زلزله شب گذشته شمال غرب ایران که برخی از استانهای عراقی را نیز لرزاند، تنها در استان سلیمانیه دو کشته برجای گذاشت.

پایگاه خبری «بغداد الیوم» نیز نوشت که زلزله شب گذشته، دو شهر «کلار» واقع در شرق سلیمانیه دو کشته برجای گذاشته است.

از سوی دیگر، پایگاه خبری شبکه «رووداو» نوشت که در شهرهای اربیل، دهوک، سلیمانیه، کرکوک و حلبچه واقع در منطقه کردستان و نیز شهرهای بغداد، نجف، واسط، کربلا، دیوانیه و الانبار عراق این زلزله شش ریشتری احساس شده است و در شهر کلار واقع در استان سلیمانیه، 46 مصدوم به بیمارستان انتقال یافته‌اند و نزدیک به 26 زن و مرد از آنها به دلیل ترس تحت مداوا قرار گرفته‌اند به ویژه که برخی از آنها دچار فشار خون بالا و حمله قلبی شده بودند.

مرکز لرزه‌نگاری ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که زلزله ۶.۳ ریشتری یکشنبه‌شب بغداد و تعدادی از استان‌های عراق را لرزاند.

مرکز این زلزله شمال غربی ایران و به طور مشخص؛ ۱۷ کیلومتری سرپل ذهاب، ۱۸ کیلومتری قصر شیرین و ۳۳ کیلومتری گیلان غرب گزارش شد که همزمان در مناطقی از جمله کرمانشاه، سنندج، همدان، ایلام، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، زنجان احساس شده است.

تلویزیون عراق گزارش داد که این زمین لرزه در استان‌های نجف اشرف، کربلای مقدس، دیاله، صلاح الدین، المثنی، کرکوک، الانبار، واسط و سلیمانیه نیز احساس شده است.

منابع عراقی می‌گویند که بیشتر مردم مناطق مزبور عراق پس از وقوع زلزله، منازل مسکونی خود را ترک و به خیابان‌ها آمده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا