سیاسی

سفیر جدید عراق در عربستان، استوارنامه خود را تقدیم ملک سلمان کرد

«قحطان طه خلف الجنابی» سفیر جدید عراق در عربستان دیروز با حضور در کاخ یمامه عربستان، استوارنامه خود را به ملک سلمان تقدیم کرد.

میدل ایست نیوز: شماری از سفرای جدید کشورهای مختلف دیروز با حضور در کاخ پادشاهی یمامه در ریاض، استوار نامه خود را به «ملک سلمان»، پادشاه عربستان تقدیم کردند.

به گزارش شبکه الفرات، در این دیدار ملک سلمان ضمن خوشامدگویی به سفرای حاضر از جمله «قحطان طه خلف الجنابی» که به عنوان سفیر جدید عراق در ریاض حضور داشت، برای آنها در انجام ماموریت خود آرزوی موفقیت کرد و در عین حال ابراز امیدواری کرد که در سایه تلاش های سفرای جدید، روابط عربستان با این کشورها روز به روز گسترش و تحکیم یابد.

قحطان طه الجنابی در تاریخ 30 اکتبر یک نسخه از استوارنامه خود را به «نزار بن عبید مدنی»، وزیر مشاور در امور خارجه به عنوان سرپرست سفارت تقدیم کرد تا مقدمات تقدیم استوارنامه به ملک سلمان فراهم شود.

الجنابی پیش از برعهده گرفتن مسئولیت سفارت عراق در عربستان، مسئولیت های دیپلماتیک متعددی را به عهده داشت، وی متولد سال 1965 (53 ساله) و متاهل است و مدرک لیسانس خود را در رشته پزشکی و جراحی عمومی در سال 1991میلادی از دانشگاه بغداد اخذ کرده و در سال 2001 میلادی موفق شده است مدرک فوق لیسانس خود را در رشته پزشکی عمومی از همان دانشگاه بگیرد. وی به دو  زبان عربی و انگلیسی صحبت می‌کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا