سیاسی

تهدید دو حزب کُرد برای خروج از ائتلاف عامری – مالکی

دو حزب کردستانی تأکید کردند که در صورت عدم پذیرش نامزدهای آنان برای وزارتخانه های دادگستری و مهاجرت و امور مهاجران، از ائتلاف البناء جدا و به ائتلاف اصلاح و سازندگی خواهند پیوست.

میدل ایست نیوز: ائتلاف البناء به ریاست «هادی العامری» با خطر جدایی حزب دموکرات و اتحادیه میهنی رو به رو است. این اتفاق پس از آن افتاد که ائتلاف البناء شخصیت های پیشنهادی این دو حزب برای وزارتخانه های دادگستری و مهاجرت و امور مهاجران را نپذیرفت. در پی این جریانات حزب دموکرات و اتحادیه میهنی تهدید کرده اند که از ائتلاف البناء جدا و به ائتلاف اصلاح و سازندگی خواهند پیوست که «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر از آن حمایت می کند.

به نقل از «اسکای پرس» منابع آگاه در اقلیم کردستان گفتند که اتحادیه میهنی به طور جدی پیوستن به ائتلاف اصلاح و بازسازی را بررسی می کند. این منابع افزودند که این تصمیم پس از آن گرفته شد که «خالد الشوانی» نماینده حزب نامبرده برای کاندیداتوری وزارت دادگستری پذیرفته نشد. وزارت دادگستری بر اساس توزیع پست های دولتی در میان احزاب سیاسی کشور سهمیه اتحادیه میهنی کردستان بوده است.

این منابع که نخواستند نامشان فاش شود خبر دادند که پس از این تصمیم اتحادیه میهنی، مشکلات بزرگ و عدیده ای در آرایش ائتلاف البناء به وجود آمده است.

از سوی دیگر منابع نزدیک به حزب دموکرات کردستان نیز گفتند که این حزب تهدید کرده که با جدایی از ائتلاف البناء به ائتلاف اصلاح و سازندگی خواهد پیوست. حزب دموکرات کردستان همچنین تأکید کرده در صورتی که وزارت مهاجرت و امور مهاجران در اختیارش قرار نگیرد به «فالح الفیاض» نامزد وزارت کشور رأی اعتماد نخواهد داد.

به گفته این منابع حزب دموکرات کردستان نگران است که همانند اتفاقاتی که در جلسه انتخاب رئیس جمهور در پارلمان رخ داد و ائتلاف البناء از «فؤاد حسین» نامزد آنان برای ریاست جمهوری حمایت نکرد، در ادامه نیز از این دست اتفاقات رخ بدهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا