سیاسی

انتقاد غیرمستقیم «مقتدی صدر» از دخالت ایران در تعیین نامزد وزارت کشور

صدر با انتشار پیام توییتری تأکید کرد که نخست وزیر باید بدون دخالت هیچ گروه و تشکل و حزبی وزرای دفاع و کشور را انتخاب کند.

میدل ایست نیوز: «مقتدی صدر» با انتشار پیامی توییتی از «عادل عبدالمهدی» تأکید کرد که تصمیم‌گیری درباره وزارتخانه‌های دفاع و کشور باید درون مرزهای عراق انجام شود.

صدر در این پیام توییتری که امروز (سه شنبه) منتشر کرد ضمن تأکید بر اینکه تن به فشارهایی که خلاف کرامت و استقلال عراق است نخواهد داد از نخست وزیر خواست که وزارت‌خانه‌های دفاع و کشور را به «فرماندهان بزرگی که زمین‌های غصب‌شده را از چنگال داعش آزاد کردند» بسپارد.

او با انتقاد شدید از دخالت احزاب نوشت که انتخاب وزرای این دو وزارتخانه باید بدون دخالت هیچ تشکل یا حزب یا گروهی انجام شود و در اشاره‌ای آشکارا به ایران تأکید کرد که «همسایگان ما دوستان ما هستند نه سرورانمان».

صدر پیام خود را با هشتگ «تصمیم با عراق است» پایان داد.

این در حالی است که پافشاری ائتلاف فتح، به رهبری «هادی العامری» و «نوری مالکی» بر تعیین «فالح الفیاض» و مخالفت شدید مقتدی صدر با این انتخاب روند تکمیل کابینه عادل عبدالمهدی را با مشکل مواجه کرده است.

بسیاری از ناظران ائتلاف فتح و سران آن را که متشکل از فرماندهان نیروهای «حشد الشعبی» است وابسته به ایران و فالح الفیاض را گزینه ایران برای وزارت کشور می‌دانند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا