سرخط خبرها

مخالفت مجدد مقتدی صدر با وزرای پیشنهادی دفاع و کشور+تصویر توئیت

رهبر جریان صدر در توئیتی ضمن اعلام مخالفت خود با وزرای پیشنهادی برای وزراتخانه های دفاع و کشور، تأکید کرد که آنان باید از میان افراد مستقل انتخاب شوند.

میدل ایست نیوز: روز سه شنبه «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر در توئیتی نسبت به شخصیت های پیشنهادی برای وزارتخانه های دفاع و کشور اعتراض کرد.

وی در این توئیت خطاب به مردم گفته است: «چرا در حالی که شما را به رهایی و نجات رهنمون می شوم از من می خواهید از اشتباهات فاسدان و وطن فروشان چشم بپوشم؟ اکنون کسانی که خواهان سیستم سهمیه ای هستند و مقوله «آزموده را آزمودن خطاست» را نقض می کنند دست در دست هم گذاشته اند تا چهره های فاسد را دوباره روی کار بیاورند؛ امری که از سوی مرجعیت عالی و ملت عراق پذیرفتنی نیست.»

رهبر جریان صدر تأکید کرده که مسبب به تعویق افتادن تکمیل کابینه دولت نیست بلکه در مقابل طرح های فاسدان ایستاده است.

صدر گفته است که وزرای کشور و دفاع باید مستقل باشند تا کرامت، استقلال و عزت عراق حفظ شود و این کشور با تصمیم گیری های مستقل و از داخل اداره شود و به جناح های خارجی وابسته نباشد.

وی از «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق، خواسته است که وزرای پیشنهادی خود، به غیر از وزرای کشور و دفاع، را برای تکمیل کابینه معرفی کند و اجازه بدهد کسانی برای این دو وزارتخانه نامزد شوند که اراضی کشور را از چنگ تروریست های داعش پس گرفتند.

صدر همچنین گفته که این فرایند باید بدون مداخله هیچ حزب یا جناح سیاسی انجام شود و در آخر افزوده است که همسایگان عراق دوستان ما هستند، نه اربابان ما.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا