سرخط خبرها

اردوغان: شاهد تلاش برای تغییر نقشه منطقه از راه جنگی بزرگیم

رئیس جمهور ترکیه گفت دیگر نباید به دام کسانی افتاد که نفت را باارزش تر از خون انسان ها می دانند.

میدل ایست نیوز: «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه، گفت آنچه امروز در منطقه شاهدیم تلاش برای تغییر نقشه منطقه با راه انداختن جنگی بزرگ است.

به گزارش آناتولی، اردوغان در سخنرانی خود در سی و چهارمین نشست وزارتی «کمیسیون همکاری اقتصادی و بازرگانی سازمان همکاری اسلامی»، که امروز (چهارشنبه) در استانبول آغاز به کار کرد تأکید کرد تا وقتی مسلمانان و انسان‌هایی هستند که از حق و عدالت و آزادی دفاع می‌کنند فلسطین نیز پایدار خواهد ماند.

او گفت: «با تشویق شهروندانمان به زیارت بیت المقدس، نخواهیم گذاشت که اشغالگران چراغ‌های قدس را خاموش کنند».

اردوغان در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد که باید همیشه با بررسی تاریخ درس‌های تازه‌ای از آن بگیریم و زنجیره‌ای از حوادث در جریان است که باید به دقت آنها را بررسی کنیم. وی افزود: آنچه در منطقه می‌گذرد تلاش برای تغییر نقشه منطقه با راه انداختن جنگی بزرگ است که از سوریه و یمن تا عراق و فلسطین را دربر گرفته و خون‌ها و اشک‌های بسیاری بابت آن ریخته شده است.

او تأکید کرد که نباید درون این منطقه که مرزهایش با خون بنا شده مرزها و دیوارهای تازه‌ای کشید و نباید به دام کسانی افتاد که با تمرکز بر اختلافات می‌خواهند میان ما فاصله بیندازند.

رئیس جمهور ترکیه گفت: «دلیلی ندارد بگردیم تا ببینیم مسئول میلیون‌ها گرسنه و آواره در یمن کیست، چون ما مسلمانان، یا ما که خود را مسلمان می‌دانیم، مسئول آنیم».

او بر ضرورت اصلاحات در سازمان ملل متحد تأکید کرد و گفت دیگر نباید در دام کسانی بیفتیم که نظریه «یک قطره نفت باارزش تر از یک قطره خون است» را پیش گرفته‌اند.

اردوغان بر ضرورت استفاده از واحدهای پول ملی برای شکستن زنجیرهای امپریالیسم تأکید کرد و خواستار افزایش تبادلات تجاری کشورهای سازمان همکاری اسلامی به 25 درصد شد و از همه کشورها خواست که اقدامات لازم برای رسیدن به این هدف را انجام دهند.

 

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا