سرخط خبرها

سیسی در دیدار با بن سلمان: امنیت عربستان بخش جدایی ناپذیر امنیت مصر است

«محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان در چارچوب سفرهای دوره ای خود، پس از امارات و بحرین به مصر سفر کرد و با«عبدالفتاح سیسی» دیدار و گفت وگو کرد.

میدل ایست نیوز: «عبدالفتاح سیسی» رئیس جمهوری مصر در دیدار با «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی که روز سه شنبه در سفری دو روزه به قاهره رفته است، تاکید کرد: امنیت و ثبات عربستان جزء جدایی ناپذیر امنیت ملی مصر محسوب می شود.

بن سلمان دیروز دوشنبه در سفری دو روزه به قاهره، پایتخت مصر سفر کرد و در خصوص روابط دوجانبه و راهکارهای گسترش آن در زمینه های مختلف با طرف مصری به بحث و تبادل نظر پرداخت.

این دیدار در چارچوب سفرهای خارجی بن سلمان صورت گرفته، و تاکنون علاوه بر مصر به کشورهای امارات و بحرین نیز سفر کرده است.

روزنامه الاهرام به نقل از«بسام راضی»، سخنگوی ریاست جمهوری مصر عنوان کرد که سیسی در دیدار با ولیعهد سعودی ضمن تاکید بر عمق ائتلاف راهبردی میان مصر و عربستان، اعلام کرده که امنیت و ثبات عربستان جزء جدایی ناپذیر امنیت ملی مصر است.

این روزنامه در ادامه گفت: سیسی در دیدار با بن سلمان، بر علاقه‌مندی مصر به تقویت همکاری ها و هماهنگی های فشرده با عربستان در بالاترین سطح برای مقابله با تحولات کنونی خاورمیانه تاکید کرد.

مصر هم اکنون با قرار گرفتن در کنار کشورهای عربستان، امارات و بحرین، روابط دیپلماتیک خود را از ژوئن سال 2017 با قطر قطع کرده و این کشور را به حمایت از تروریسم و نزدیکی به ایران متهم کرده است.

همچنین نیروی هوایی و دریایی مصر در یورش ائتلاف به رهبری عربستان علیه یمن، در راستای حمایت از نیروهای دولتی و مبارزه با حوثی ها، شرکت دارد.

بن سلمان از زمان کشته شدن «جمال خاشقجی»، روزنامه نگار سعودی، نخستین بار است که دست به سفر خارجی می زند، وی در نظر دارد پس از مصر به تونس سفر کند، تونس در آستانه سفر بن سلمان، شاهد مخالفت های گسترده سازمان های مدنی و رسانه های تونسی در اعتراض به این سفر است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا