سرخط خبرها

آتش بس در ادلب و کمیته تدوین قانون اساسی موضوعات اصلی نشست آستانه

دوره یازدهم نشست آستانه روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در پایتخت قزاقستان برگزار می شود.

میدل ایست نیوز: آستانه پایتخت قزاقستان امروز چهارشنبه میزبان یازدهمین نشست کشورهای مربوط به بحران سوریه برای آتش بس در این کشور خواهد بود.

به گزارش آناتولی، در این نشست موضوع آتش بس در ادلب، تشکیل کمیته تدوین قانون اساسی سوریه، و آزادی بازداشت‌شدگان بررسی می‌شود.

این نشست با حضور نمایندگان روسیه و ترکیه و ایران و اردن و نیز نماینده سازمان ملل متحد برگزار خواهد شد.

مانند دوره‌های پیشین امروز نشست کارشناسان این کشورها با حضور «الکساندر لاورینتیف»، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه؛ «سادات اونال»، معاون وزیر خارجه ترکیه؛ و «حسین جابری انصاری»، دستیار ویژه وزیر امور خارجه ایران در امور سوریه و یمن، به دور از رسانه‌ها برگزار خواهد شد.

سپس روز پنج‌شنبه نشست اصلی با حضور نمایندگان همه شرکت‌کنندگان برگزار خواهد شد و این نشست با صدور بیانیه اختتامیه همراه خواهد بود.

همچنین نیروهایی به نمایندگی از دولت سوریه و اپوزیسیون مسلح آن جداگانه با نمایندگان کشورهای شرکت‌کننده دیدار خواهند کرد. نماینده نیروهای اپوزیسیون سوریه «احمد توما» خواهد بود و از آن سوی «بشار الجعفری»، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل، به نمایندگی از حکومت سوریه در این نشست حضور خواهد داشت.

ایالات متحده در دو دوره اخیر این نشست حضوری نداشته است.

دهمین دوره نشست آستانه پیش از این در 30-31 ژوئیه 2018 به دعوت روسیه در شهر سوشی برگزار شد و کشورهای شرکت‌کننده بر التزام خود به استقلال و حاکمیت ارضی و یکپارچگی سوریه تأکید کردند و همچنین خواستار آزادی متبادل زندانیان ازسوی حکومت و اپوزیسیون شدند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا