سرخط خبرها

داعش پس از توافق با چوپانان محلی به گنجینه ای از اموال خود دست یافت

داعش با چوپانان محلی موصل برای تحویل گرفتن گنجینه اموال خود که در صحرای نینوا مدفون کرده بود به توافق رسید.

میدل ایست نیوز: تروریست‌های داعش پس از چند ماه تلاش و تهدید توانستند به گنجینه‌ای از اموال خود که در صحرای نینوا مدفون کرده بودند دست یابند.

به گزارش روزنامه عراقی «المدی»، این گنجینه پنهانی داعش به دست برخی چوپانان منطقه افتاده بود و تروریست‌ها در هفته گذشته توانستند با آنان بر سر اموال این گنجینه به توافق برسند.

«علی الزوبعی»، از شیوخ عشایر در نینوا، به این روزنامه گفته که در هفته گذشته تروریست‌های داعش با چوپانانی که به این گنجینه دست یافته بودند توافق کردند که اموال این گنجینه میانشان تقسیم شوند و همچنین داعش متعهد شده که امنیت آنان را حفظ کند.

به گفته الزوبعی این چوپانان که گنجینه داعش را کشف کرده و در جایی پنهان کرده بودند از سوی برخی گروه‌های عراقی نیز تحت فشار بودند تا به این اموال دست یابند.

الزوبعی تأکید کرده که این اموال در اساس پول‌هایی است که داعش در حملات خود از بانک‌های موصل و دیگر شهرها غارت کرده است.

پیش از این در ماه اوت گذشته نیز «المدی» به نقل از منابع محلی خبر داده بود که گروهی از چوپانان در اطراف موصل که از یک عشیره معروف هستند به اتهام سرقت مبلغ ادعایی 17 میلیارد دلار از اموال داعش که پیش‌تر آن را در دل صحرای نینوا مدفون کرده بودند تحت پیگرد و آزار تروریست‌های داعش قرار گرفتند.

داعش در این مدت بیش از 30 تن از این عشیره را کشته یا ربوده بود.

پیش از این، بانک مرکزی عراق اعلام کرده بود که در سال 2014 پس از آنکه شهر موصل به دست تروریست‌های داعش افتاد این گروه تروریستی 700 میلیون دلار وجه نقد از خزانه‌های بانک‌های موصل گرفته است.

همچنین گزارش شده بود که داعش سالانه 2 میلیارد دلار از فروش نفت درآمد کسب می‌کند.

 

منبع
المدی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا