سرخط خبرها

درخواست سازمان های امدادرسان بین المللی از آمریکا برای قطع حمایت از عربستان و امارات

5 سازمان امداد رسان بین المللی از دولت آمریکا خواستند برای نجات جان میلیون ها یمنی حمایت خود از ائتلاف سعودی-اماراتی را کنار بگذارد.

میدل ایست نیوز: 5 سازمان امداد رسان بین المللی که در یمن مشغول به فعالیت هستند در بیانیه ای مشترک از ایالات متحده آمریکا خواستند تا حمایت های نظامی خود از عربستان و امارات را متوقف کند. آنان هشدار دادند که در صورت تداوم حمایت آمریکا از عربستان و امارات مسئولیت بزرگترین بحران گرسنگی در یمن در هفته های پیش رو بر عهده واشنگتن خواهد بود.

به گزارش «سی ان ان عربی» این بیانیه از سوی سازمان های «آکسفام»، «کایر»، «کمیته امداد بین الملل»، «سازمان نجات کودکان» و «شورای پناهندگان نروژ» صادر شده است.

در این بیانیه همچنین آمده است که حمایت نظامی و دیپلماتیک گسترده آمریکا از یکی از طرف های نزاع (عربستان و امارات) باعث طولانی تر شدن جنگ در یمن می شود. بدین ترتیب آمریکا دامنه بحرانی را وسیع تر می کند که پیامدهای شدیدی را برای یمن در پی خواهد داشت و بهای آن را شهروندان یمنی خواهند پرداخت.

این سازمان ها در بیانیه خود خواهان آن شده اند که آمریکا با فشارهای دیپلماتیک حقیقی از درخواست اخیر خود مبنی بر توقف اعمال خصمانه حمایت کند و برای نجات جان میلیون ها نفر از مردم یمن هرگونه حمایت نظامی از ائتلاف سعودی-اماراتی را کنار بگذارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا